۱۹ آبان ۱۳۸۵، ۱۱:۰۱

فرانک دارابونت در "مه" فرو می‌رود

فرانک دارابونت، فیلمنامه‌نویس و کارگردان آمریکایی و خالق فیلم‌های "رستگاری در شاوشنک" و "مسیر سبز"، قصد دارد رمان "مه" نوشته استفن کینگ را به تصویر بکشد.

به گزارش خبرنگار مهر، دارابونت در یک گفتگو اعلام کرد فیلم او به لحاظ روائی ضرباهنگی تند خواهد داشت و استودیو دایمنشن که قرار است تهیه‌کننده پروژه باشد به او اجازه می‌دهد فیلم هر قدر که می خواهد، "تیره" باشد.

فیلم درباره یک مه اسرارآمیز است که شهری کوچک را در خود فرومی برد. بخش زیادی از داستان در یک سوپرمارکت روی می دهد که مردم در آن پناه گرفته اند. به زودی این اجتماع کوچک به خاطر ترس و وحشت از هم می پاشد.

دارابونت می گوید: "من همیشه از این داستان به عنوان "ارباب پرونده‌ها"ی کینگ یاد می کنم، برای اینکه داستان کمتر در مورد هیولاهاست که به عقیده من مسئله بسیار مهمی است. اگر بخواهید یک فیلم ترسناک بسازید شاید به اهریمنانی واقعی احتیاج داشته باشید، اما این داستان بیشتر در مورد فروپاشی تمدن در آن سوپرمارکت است، اینکه چطور همه چیز آن آدم ها نابود می شود. از این نظر با داستانی فوق العاده رو به رو هستیم."

قرار است فیلمبرداری پروژه "مه" از فوریه سال آینده آغاز شود، اما بازیگران هنوز مشخص نشده اند. دارابونت دو سال پیش فیلمنامه چهارمین قسمت مجموعه "ایندیانا جونز" را نوشت که مورد تائید استیون اسپیلبرگ قرار گرفت، اما جرج لوکاس که تهیه کننده سه فیلم قبلی بود فیلمنامه دارابونت را نپسندید و در نتیجه این پروژه بار دیگر بایگانی شد.

دارابونت در ادامه گفتگوی خود چنین می گوید: "واقعا ناامیدکننده بود. یک سال روی آن فیلمنامه کار کردم. همه کارها با مشورت اسپیلبرگ انجام می شد. او کار را پسندیده و آماده بود هر چه زودتر فیلمبرداری را آغاز کند. خودش می گفت بعد از "مهاجمان صدوقچه گمشده" این بهترین فیلمنامه مجموعه است. اما لوکاس از آن خوشش نیامد. با اینکه اسپیلبرگ برای آغاز فیلمبرداری آماده بود، دوباره همه چیز برگشت سر جای اول."
کد خبر 404626

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha