۲۱ آبان ۱۳۸۵، ۱۹:۴۹

کاردار سابق سفارت ایران در آرژانتین :

اتهامات علیه ایران در انفجار آمیا تلاش برای سرپوش نهادن بر شکست های اخیر رژیم صهیونیستی است

کاردار سابق سفارت ایران در آرژانتین اتهامات جدید یک قاضی آرژانتینی به ایران مبنی بر دست داشتن این کشور در انفجار مرکز جامعه یهودیان در بوئنوس آیرس موسوم به "آمیا" را تلاشی برای سر پوش نهادن بر شکست های اخیر رژیم صهیونیستی بویژه در جبهه لبنان برشمرد.

به گزارش خبرگزاری مهر،" رحیم ساداتی فر" درگفتگو با شبکه العالم خاطرنشان کرد: صهیونیست های سرشناس با حمایت سفارت و سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی در آرژانتین تمام تلاش خود را به کار می برند تا از بسته شدن پرونده اتهام ایران مبنی بر دست داشتن در حادثه "آمیا" که چندین سال پیش اتفاق افتاده است، جلوگیری کنند.

وی افزود: هر از گاهی برخی از طرف های آرژانتینی تحت تاثیر لابی صهیونیستی سعی می کنند آنطور که منافع شان اقتضا می کند این پرونده را مطرح سازند.

کاردار سابق ایران در آرژانتین در پایان تاکید کرد: بازگشایی این پرونده در زمان کنونی برای سرپوش نهادن بر شکست مفتضحانه ارتش صهیونیستی در لبنان و دستاوردهای مثبت ایران در زمینه انرژی هسته ای و اعمال فشار آمریکا در شورای امنیت برای تحمیل مجازات بر ضد ایران صورت می گیرد.

چندی پیش "آلبرتو نیسمان" دادستان آرژانتینی بار دیگر مقام های ایرانی را به دست داشتن در بمبگذاری سال 1994 مرکز یهودیان این کشور موسوم به (Asociacion Mutual Israellita Argentina(AMIA که  وابسته به " کمیته یهودیان آمریکا" بود ،متهم کرد واقعه ای که  در آن  86 نفر کشته و 300 نفر مجروح شدند.

در پی این ماجرا دستگاه قضایی آرژانتین به طور رسمی حکم بازداشت هفت نفر از مقامات برجسته ایران را به بهانه دخالت در انفجار این مرکز صادر کرده است.

کد خبر 405985

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha