۲۴ مرداد ۱۳۹۶، ۲۳:۴۶

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی یزد:

سرعت پایین تشریفات گمرکی به زیان تولید و صنعت استان یزد است

سرعت پایین تشریفات گمرکی به زیان تولید و صنعت استان یزد است

یزد- مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی یزد با اشاره به انتقاد تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان از سرعت پایین تشریفات گمرکی در استان گفت: سرعت پایین تشریفات گمرکی به زیان تولید و صنعت استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مسعود عظیمی عصر امروز در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان یزد اظهار داشت: در برخی موارد در تشریفات گمرکی معطلی زیادی داریم و اشخاصی که در گمرک مستقر هستند، مسائلی پیش پا افتاده را طولانی انجام می دهند.

وی با بیان اینکه لازم است دغدغه خاطری که در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی مطرح است را ببینیم و مورد توجه قرار دهیم، افزود: در حوزه صادرات بسیار برای تشریفات گمرکی مشکل داریم و در موارد متعددی نیز درخواست دیماند می شود این در حالی است که در مناطق ویژه نیاز به پرداخت دیماند نداریم و باید این مورد بر اساس موارد ابلاغی از سوی وزارتخانه به خزانه واریز شود.

وی با تاکید بر اینکه معطلی های گمرکی به شدت به تولید آسیب می زند، خاطرنشان کرد: اینکه ماشین پر از کالا و بار صادراتی یا وارداتی را در گمرک معطل کنند، رقابت پذیری تولید را بالا می برند و توان رقابت را می گیرند که چیزی جز ضرر و آسیب ندارد.

عظیمی همچین در بخش دیگری از سخنان خود خواستار توسعه خطوط ریلی و اتصال شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی به خطوط ریلی شد و گفت: یزد دارای منطقه ویژه اقتصادی در وسعت ۵۷۰ هکتار و یک انبار ۱۸۰ هکتاری دارد که ۱۳ کیلومتر هم تا نظرآباد برای اتصال به خطوط ریلی فاصله دارد و به نظر می توان این اتصال را انجام داد.

وی با بیان اینکه در این محدوده ۶۰۰ واحد فعال داریم، افزود: اگر خطوط ریلی را به منطقه ویژه برسانیم و صادرات و واردات را در این زمینه تقویت کنیم، به طور قطع حمل و نقل هم رقابتی می شود و تولید مقرون به صرفه تر است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی یزد بیان داشت: در مجموع اگر اهدافی که برای ارتقای صنعت از جمله تامین مواد اولیه و صادرات و .. داریم، تقویت کنیم و تصویب شود که راه آهن بررسی ویژه برای اتصال این نقطه به خطوط ریلی داشته باشد و انبارهای عمومی در این فضا را به راه آهن اصلی اتصال دهیم اقدامات خوبی برای صادرات و توسعه آن در استان خواهد بود.

وی افزود: حتی در کالاهای اصلی مثل گندم و ... نیز می توانیم برای احداث سیلو هم اقدام کنیم و سرمایه گذاری خوب و ماندگاری خواهد شد.

کد خبر 4060371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha