۲۸ مرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۲۸

سخنران بعثه مقام معظم رهبری:

حج، نام و یاد حضرت ابراهیم(ع) را زنده نگه می دارد

حج، نام و یاد حضرت ابراهیم(ع) را زنده نگه می دارد

سخنران بعثه مقام معظم رهبری گفت: خداوند به واسطه حج یاد و خاطره حضرت ابراهیم(ع) و خانواده اش را زنده نگه داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین پور موسوی سخنران بعثه مقام معظم رهبری در مصاحبه با با کاروان حج ویژه برنامه حج تمتع رادیو گفت و گو درباره تشکر خدا از بندگان گفت: از برکات حج در سرزمین وحی تشکر خداوند از بندگان است. خدا شکور است. بدین معنا که از بندگان خیلی خیلی تشکر می کند.

او درباره فلسفه حج ابراهیمی اظهار داشت: خداوند فرزندی به همسر حضرت ابراهیم (ع) عطا نکرده بود. روزی ساره همسر حضرت ابراهیم (ع)  به او گفت با هاجر ازدواج کند تا صاحب فرزند شود. ابراهیم با هاجر ازدواج کرد و صاحب پسری به نام اسماعیل شد. ساره حضور هاجر و اسماعیل را تاب نیاورد و آن دو به دستور خدا به سرزمینی لم یزرع رفتند. هاجر در آن سرزمین برای دست یافتن به آب هفت بار بین دو کوه صفا و مروه را طی کرد. در این مدت از زیر پای حضرت اسماعیل (ع) آب زمزم از زمین بیرون آمد. خداوند برای تشکر از هاجر و اسماعیل از حاجیان می خواهد هفت بار میان سعی و مروه بدوند.

حجت الاسلام و المسلمین پور موسوی تصریح کرد: بعد از آن که اسماعیل بزرگ شد، خداوند به ابراهیم دستور داد پسر خود را قربانی کن. ابراهیم اسماعیل را به قربان گاه برد اما چاقو گردن اسماعیل را نبرید. در این لحظه خداوند چهار پایی را برای قربانی کردن نزد ابراهیم فرستاد. این روز عید قربان نام گرفت و حاجیان برای زنده نگه داشتن آن قربانی می کنند.

سخنران بعثه مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: پروردگار به وسیله موسم حج کاری کرد که نام و یاد خانواده ابراهیم تا قیامت زنده بماند و به همین دلیل حج، حج ابراهیمی نام گرفت.

کد خبر 4063233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha