۲ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۲۸

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد:

لزوم توجه جدی به آموزش ابتدایی در آموزش و پرورش

لزوم توجه جدی به آموزش ابتدایی در آموزش و پرورش

مشهد- استاندار خراسان رضوی گفت: بنا و اساس آموزش و پرورش و تمام شالکه ذهنی در دوران ابتدایی شکل می‌گیرد و باید به این موضوع توجه ویژه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رشیدیان ظهر پنجشنبه در ششمین جشنواره ملی جابربن حیان که در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد اظهار کرد: معلمان برای پیگیری موضوعات آموزشی، حل مشکل، ایجاد یک ابداع و اختراع کار علمی را به دانش آموزان بیاموزند.

وی با بیان اینکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در جامعه فراگیر نمی‌شود مگر اینکه موانع اقتصاد برداشته شود افزود: امیدواریم در جشنواره جابرابن حیان با تعامل سازنده و ظرفیت‌های مناسبی که برای رقابت بین دانش آموزان اقصی نقاط کشور وجود دارد، به این مهم دست یابیم. 

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: ایجاد انگیزه برای مهارت آموزی، حل مسائل پیرامون و تحقق جدی که در دوره‌های قبل این جشنواره مورد توجه قرار گرفت در این جشنواره نیز ادامه یابد و در مسیر رشد و بالندگی دانش آموزان که تاثیرگذاران آینده خواهند بود، حرکت کنیم. 

وی ادامه داد: در سال ۲۰۱۷ که مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شده است، این افتخار را داشتیم که ششمین جشنواره جابربن حیان در مشهدالرضا (ع)برگزار شود و بار دیگر باید ظرفیت‌های این شهر را نمایان شود. 

رشیدیان با تاکید به اینکه جابرابن حیان الگوی شایسته‌ای برای علم آموزی، تحقیق و تلاش مستمر برای آموختن است گفت: سرزمین ما مردان مرد و زنان زن در دامان خود دارد که برای علم آموزی همواره تلاش کرده‌اند. 

وی بیان کرد: یکی از بزرگترین توطئه‌هایی که دشمنان برای فرهنگ کشور ما دارد دور کردن فرهنگ آموزی، جهد و تلاش بوده است. 

استاندار خراسان رضوی گفت: همه ما اذعان داریم تا وقتی که آموزش و پرورش متحول نشود و فرهنگ علم آموزی در بین کودکان ترویج پیدا نکند، پیشرفت نخواهیم کرد. 

وی با تاکید به اینکه اگر کشوری می‌خواهد پیشرفت کند باید سرمایه گذاری سنگینی در  آموزش و پرورش انجام دهد تصریح کرد:  در آموزش و پرورش بنا و اساس، دوران ابتدایی است و تمام شاکله ذهنی در این دوران شکل می گیرد و اگر معلمان بتوانند نقش موثر خود را ایفا کنند دانش آموزان یک بنای محکمی در آینده خودشان خواهند داشت.

کد خبر 4068234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha