۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۰۸

در صحن مجلس مطرح شد؛

تاکید نمایندگان برتوانمندسازی و اشتغال افراد تحت پوشش کمیته امداد

تاکید نمایندگان برتوانمندسازی و اشتغال افراد تحت پوشش کمیته امداد

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ارزیابی گزارش رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، بر ضرورت توانمندسازی مددجویان کمیته امداد از طریق اشتغال آنها تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و پس از ارائه گزارش سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و نیز ارائه گزارش کارشناسی کمیسیون اجتماعی و مرکز پژوهش های مجلس درباره وضعیت مددجویان کمیته امداد برخی از نمایندگان به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در رابطه با چالش ها و برنامه های کمیته امداد پرداختند.

اصغر مسعودی نماینده مردم نی ریز و استهبان با بیان اینکه بالا رفتن آمار مددجویان کمیته امداد افتخار نیست، تاکید کرد: کمک های این نهاد انقلابی  باید باعث اشتغال و خودکفایی مددجویان شود.

وی افزود: البته برخی از کسانی که تحت عنوان اشتغالزایی از پوشش کمک های کمیته امداد خارج شده اند، به این مساله اعتراض دارند که باید به وضعیت آنها رسیدگی شود.

همچنین محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و رئیس کمیسیون اقتصادی نیز با بیان اینکه مهمترین مساله امروز کشور و کمیته امداد اشتغال افراد تحت پوشش کمیته امداد است، خاطرنشان کرد: پیگیری دقیق این مساله باعث بالا رفتن تولید ملی نیز می شود.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی در بودجه سال ۹۵ یک هزار میلیارد تومان برای اشتغال اختصاص داد که این رقم در سال ۹۶ به سه هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است؛ این مساله وظیفه کمیته امداد را برای اشتغالزایی بیشتر می کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه هدف ما باید توانمندسازی افراد باشد، تصریح کرد: استمرار کمک به افراد تحت پوشش به صلاح نیست؛ کار باید طوری پیش برود که منجر به خودکفایی این افراد شود و در این زمینه سنت نیکوی قرض الحسنه باید احیا شود.

پورابراهیمی با انتقاد از قطع سریع مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد به محض پرداخت وام های اشتغالزایی به آنها، گفت: این مساله به صلاح کشور نیست؛ همچنین منابعی که بابت افزایش مستمری تعریف شده باید از طریق کمیته امداد هزینه شود که الان این طور نیست و کمیته امداد باید این مساله را در دولت پیگیری و حل کند.

در نهایت سید حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین هم با اشاره به دو ماموریت کمیته امداد مبنی بر توانمندسازی افراد و جلب مشارکت های مردمی اظهار داشت: این مساله هنوز به حد مطلوب نرسیده است؛ چرا که سالانه باید ۱۰ درصد افراد از پوشش کمیته امداد خارج شوند.

وی افزود: شاید بسیاری از موسسات خیریه در این رابطه موفق تر عمل می کنند که در این رابطه باید از روش های دیجیتال استفاده شود.

کد خبر 4071443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha