۱۲ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۳۵

آیت الله خاتمی در پاسخ به مهر:

داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان باید سطح ۴ حوزه داشته باشند

داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان باید سطح ۴ حوزه داشته باشند

قم - عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: کاندیداهای انتخابات این مجلس برای نام نویسی باید حداقل سطح چهار حوزه که معادل دکتری است را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد خاتمی در نشست خبری که با هدف اعلام برگزاری سومین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری در سالن جلسات دبیرخانه مجلس خبرگان در قم برگزار شد، در پاسخ به سؤال خبرنگار مهر در خصوص ملاک درنظر گرفته شده برای سطح علمی داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری در طرح جدید این مجلس اظهار داشت: در این طرح گفته‌ایم کاندیداها برای نام نویسی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری باید حداقل سطح چهار حوزه را داشته باشند که معادل مدرک دکتری دانشگاهی است.

وی افزود: اگر کسی از پیشکسوتان مدرک حوزوی نداشته باشد به مدیریت حوزه‌های علمیه ارجاع داده می‌شود تا در خصوص صلاحیت علمی آن فرد نظر دهد چرا که اگر گفته شود بیاید و امتحان دهد شاید مناسب و درست نباشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: اینکه به افراد گفته شود مدرک تحصیلی سطح چهار حوزه را باید برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس خبرگان رهبری ارائه دهند به معنای پذیرش ابتدایی است که مرحله بعدی نوبت به تأیید صلاحیت علمی می‌رسد که در قانون آمده که این مسئله بر عهده شورای نگهبان است.

دست شورای نگهبان در تأیید صلاحیت‌های علمی باز است

وی با بیان اینکه دست شورای نگهبان در تأیید صلاحیت‌های علمی باز است، افزود: ممکن است افرادی که در دوره قبل تأیید صلاحیت شده‌اند در انتخابات آینده صلاحیت لازم را احراز نکنند و این الزام برای شورای نگهبان وجود ندارد که همه اعضا را مجدد تأیید صلاحیت کند.

آیت الله خاتمی تأکید کرد: افرادی که سطح چهار حوزه را دارند نیاز است تا امتحان دهند و وظیفه تأیید صلاحیت علمی داوطلبان بر عهده شورای نگهبان است.

وی با بیان اینگه موضوع سن نیز از دیگر مسائل مورد نظر در طرح جدید برای تغییر قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری است، افزود: دراین عرصه باید ملاحظاتی شود و خیلی تفاوت دارد بزرگان وارد این مجلس شوند و یا اینکه یک جوان ۱۸ ساله.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان با بیان اینکه واضح است اعتماد مردم به محاسن سپیدان بیش از جوانان است، گفت: ما معتقد به جوان گرایی هستیم اما باید جوان گرایی حدی داشته باشد.

کد خبر 4077413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha