۱۷ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۰۰

در جشن مبشران غدیر مطرح شد؛

سیره حضرت علی (ع) باید در باطن و ظاهر عبادات متبلور شود

سیره حضرت علی (ع) باید در باطن و ظاهر عبادات متبلور شود

یزد ـ یکی از کارشناسان و مشاوران مذهبی در جشن مبشران غدیر گفت: سیره حضرت علی (ع) باید در باطن و ظاهر عبادات ما متبلور شود و آنگاه است که می توانیم خود را شیعه علی (ع) بدانیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی سعیدیان پنجشنبه شب در جشن بزرگ مبشران غدیر با عنوان جشن مرتضی علی (ع) با اشاره به اینکه امروز عده ای تنها به ظواهر دین می پردازند، اظهار داشت: حضرت علی (ع) نیز در روایتی اعلام کردند که زمانی بر امت من می آید که مردم از دین فقط به ظواهر آن اکتفا می کنند.

وی عنوان کرد: توجه به ظواهر دین ویژگی شیعه علی (ع) نیست بلکه علوی کسی است که باطنش با نور حضرت علی (ع) و با حقیقت عبودیت عجین شده باشد.

سعیدیان ادامه داد: پرداختن به امور ظاهری دین و بی توجهی به حقیقت دین، انسان را از مسیر اهل بیت (ع) جدا می کند همچنانکه در طول تاریخ، قاریان و نمازگزاران بسیاری در نیمه راه بریدند و نسبت به ولایت امیرالمومنین حضرت علی (ع) کاهلی کردند.

واعظ برجسته کشوری تاکید کرد: اگر نماز می خوانیم باید بدانیم که حقیقت نماز، تقویت بندگی و تقویت اراده است و نباید تنها به ظاهر نماز اکتفا کنیم.

وی افزود: ظرفیت همه انسانها مانند یکدیگر است اما اگر ما سلمان و مقداد نمی شویم، برای این است که در عبادت خود تفکر نداریم و از راه عبودیت به تکامل نمی رسیم.

سعیدیان تصریح کرد: خداوند متعال ظرفیت رسیدن به جایگاهی نظیر جایگاه سلمان و مقداد و ... را در نهاد همه انسانها نهاده است اما آنچه در بین انسانها متفاوت است، این است که تنها عده ای حقیقت عبودیت را در باطن خود تقویت کرده اند.

وی عنوان کرد: اگر در نماز خود می گوییم «ایاک نعبدوا و ایاک نستعین» باید ببینیم که آیا به راستی تنها بنده خداییم یا بنده ریاست، حب مقام، حب دنیا و ... و اگر به گفته خود در عبادات پایبند باشیم، آنگاه حقیقت عبودیت در ما متبلور خواهد شد.

سعیدیان با بیان اینکه ائمه اطهار (ع) حقیقت عبودیت را به درستی درک کرده اند، اظهار داشت: تنها اکتفا به نام حضرت علی (ع) کفایت نمی کند بلکه سیره آن حضرت باید در باطن و ظاهر عبادات ما متبلور شود.

به گزارش مهر، در این مراسم که با حضور خادمان حرم حضرت علی (ع) و با همکاری ستاد مبشر غدیر و اداره اوقاف و امور خیریه استان یزد برگزار شد، مراسم نورافشانی، سرود عاشقان ولایت و ... اجرا شد.

کد خبر 4081564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha