۲۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۳:۰۴

بانک ژرم پلاسم قارچ و جلبک واحد علوم و تحقیقات راه اندازی شد

بانک ژرم پلاسم قارچ و جلبک واحد علوم و تحقیقات راه اندازی شد

توسط گروه زیست شناسی دانشکده علوم پایه واحد علوم و تحقیقات، بانک ژرم پلاسم قارچ و جلبک در واحد علوم و تحقیقات راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد، سارا سعادتمند عضو هیات علمی دانشگاه آزاد گفت: قارچ ها و جلبک ها کاربرد وسیعی در صنایع دارویی و غذایی دارند. امروزه استفاده از قارچها و جلبکها با سرعت چشمگیری در حال افزایش است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در بانک ژرم پلاسم واحد علوم و تحقیقات بالغ بر ۱۰ نمونه قارچ خوراکی و دارویی نظیر گونه های مختلف قارچ صدفی جمع آوری شده است که در آینده ای نزدیک سویه های خالص نمونه های قارچی شامل قارچ های داخلی و خارجی افزایش چشمگیری خواهد یافت.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد بیان اینکه علاوه بر تولید سویه خالص نمونه های قارچ، توانایی تهیه بذر آنها را نیز داریم، اضافه کرد: تحقیق و پژوهش روی قارچ ها نیازمند خالص سازی آنها است که امری بسیار زمان بر است.

سعادتمند اظهار داشت: تهیه قارچ ها از سایر بانکهای قارچ فعال در کشور، به خصوص برای دانشجویان هزینه بالایی دارد. راه اندازی بانک ژرم پلاسم قارچ و جلبک واحد علوم و تحقیقات باعث سهولت دستیابی محققان و دانشجویان به نمونه های خالص قارچ ها شده است.

وی خاطرنشان کرد: با تکمیل بانک ژرم پلاسم قارچ و جلبک واحد علوم و تحقیقات، در بحث درآمدزایی عملکرد مناسبی خواهیم داشت. تولید سویه های خالص قارچ و بذر آنها و ارائه به محققان، پژوهشگران، سازمانها و مراکز متقاضی می تواند درآمد خوبی را برای واحد به همراه داشته باشد.

این عضو هیات علمی دانشگاه آزاد با اشاره به حمایت واحد علوم و تحقیقات برای راه اندازی این بانک گفت: در فاز دوم که مسئولیت آن برعهده طاهر نژادستاری مدیر گروه زیست شناسی مقطع تحصیلات تکمیلی است، بخش دوم بانک ژرم پلاسم قارچ و جلبک که اختصاص به جلبک ها دارد طی دو ماه آینده راه اندازی خواهد شد.

کد خبر 4092643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha