۱۹ مهر ۱۳۹۶، ۱۵:۵۳

بنیانیان مطرح کرد؛

روش تصمیم گیری فرهنگی برای جامعه ما به روز نیست

روش تصمیم گیری فرهنگی برای جامعه ما به روز نیست

حسن بنیانیان گفت: علم تصمیم گیری فرهنگی متناسب با نیاز جامعه امروز نیست و فضای کشور را از کارهایی که برای جوان امروز به کار بردنی نیست اشباع کرده ایم.

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه گفتگوی فرهنگی با موضوع ظرفیت شناسی فضای مجازی در ارتقای آموزش دینی با حضور حسن بنیانیان مسئول کمیسیون فرهنگی و پیوست نگاری شورای عالی انقلاب فرهنگی و  مدیر گروه فرهنگ سازی و مشاور رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال روانه آنتن شد.

بنیانیان در این برنامه گفت: نظام مدیریت فرهنگی مجموعه عوامل، مدیران و سازمان هایی هستند که در تحولات فرهنگی جامعه ما مداخله می کنند که بخشی نیروهای خودی در داخل انجام وظیفه می کنند و بخش دیگر دشمن است که در خارج از کشور تلاش می کنند با اهداف خود بر فرهنگ ما تاثیر بگذارند.

وی افزود: دشمن وظیفه خود را در قبال فرهنگ ما به خوبی انجام می دهد و با استفاده از تکنولوژی روز مانند ماهواره و سایر ابزارها بر افراد تاثیر می گذارد.در داخل کشور کاستی های زیادی در مدیریت فرهنگی کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه  علم متناسب با نیاز جامعه امروز برای تصمیم گیری فرهنگی تزریق نشده، گفت: همچنان به کارهای سنتی و روشی که در جامعه بسته گذشته جوابگو بوده است متکی هستیم و فضای کشور را از کارهایی که برای جوان امروز به کار بردنی نیست اشباع کرده ایم. مسئولین در وزارت ارتباطات عقیده دارند که وظیفه آنها تنها آوردن تکنولوژی روز به کشور و فرهنگ سازی در قبال آن فناوری به عهده مسئولین فرهنگی است. از طرف دیگر مسئولان فرهنگی می گویند نیروی کیفی برای شناسایی فناوری  و ابزارها و تفکیک مخاطب را ندارند.

بنیانیان افزایش آسیب های اجتماعی از جمله طلاق، فساد های سازمان یافته و بزهکاری را ریشه در مدیریت کیفی کشور دانست و گفت: متاسفانه باب این مسائل در صدا و سیما باز نمی شود.

کد خبر 4111311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha