۳۰ مهر ۱۳۹۶، ۱۳:۳۰

بنیانیان:

ماهواره برای متلاشی کردن خانواده ایرانی به کار گرفته شده است

ماهواره برای متلاشی کردن خانواده ایرانی به کار گرفته شده است

حسن بنیانیان گفت: ماهواره که اساسا برای متلاشی‌سازی خانواده ایرانی به استخدام گرفته شده است و حاصل آن را به صورت کمی در آثار طلاق مشاهده می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه گفتگوی فرهنگی با موضوع  ماهواره و گسترش طلاق در جامعه با حضور حسن بنیانیان مسئول کمیسیون فرهنگی و پیوست نگاری شورای عالی انقلاب فرهنگی و فاطمه بداغی قاضی دادگستری از آنتن رادیو گفتگو پخش شد.

در ابتدای این برنامه بنیانیان با بیان اینکه آسیب های ماهواره حساسیت بسیاری از افراد جامعه را از بین برده، گفت: این مسئله باید از طریق هنرمندان محبوب در صدا و سیما که قدرت طنز پردازی دارند برای توده مردم تشریح شود. کیفیت ارتباط اعضای خانواده با یکدیگر در مثبت بودن وجه و کیفیت کارکرد آن بسیار اهمیت دارد. متاسفانه در جامعه ما آثار خانواده مطلوب برای مردم تبیین نشده است.

مسئول کمیسیون فرهنگی و پیوست نگاری شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: پاسخگویی به نیاز جنسی زن و شوهر به صورتی که این نیاز به داخل جامعه کشیده نشود، نخستین کارکرد یک خانواده است. همچنین آسایش و آرامش روحی برای اعضای خانواده اهمیت زیادی دارد تا زمینه رشد استعداد افراد فراهم شود.

بنیانیان هدف رسانه های مدرن را در کاهش ارتباطات موثر اعضای خانواده دانست و گفت: هر چه این برنامه ها از کیفیت دور شود، آسیب های جدید بروز پیدا می کند تا ماهواره که اساسا برای متلاشی سازی خانواده ایرانی به استخدام گرفته شده است و حاصل آن را به صورت کمی در آثار طلاق مشاهده می کنیم.

این کارشناس فرهنگی گفت: زن و شوهر پیش از طلاق رسمی، مطمئنا در یک دوره زمانی دچار طلاق عاطفی می شوند و پیش از آن کارکرد خانواده از بین می رود چرا که عاطفه و محبتی وجود ندارد.بنابراین در آسیب اجتماعی تمام این مراحل باید مورد توجه قرار گیرد. رسانه یک چاقوی دولبه است، اگر کارشناسان ، مدیران و هنرمندان فرهیخته در جامعه ساماندهی رسانه را بر عهده بگیرند، آثار مثبت رسانه مدرن افزایش پیدا می کند و در خدمت حل مسائل جامعه قرار می گیرد.

بنیانیان با بیان اینکه در حال حاضر در شرایط سخت رسانه ای قرار داریم، گفت: از یک سو دشمن از طریق رسانه ها قصد متلاشی کردن بنیان خانواده را دارد و از سوی دیگر صدا و سیمای ما درصدد رقابت با آن است. راز پایداری این نظام دین اسلام است چرا که کارکرد های بسیاری دارد؛ نخست اینکه ما را از هر قشر و طبقه ای در کنار هم جمع می کند که منجر به شناسایی دردمندان و کمک به آنها می شود، دوم اینکه برای ما هویت دینی می سازد که افراد را از گناه کردن باز می دارد.

در ادامه بداغی با انتقاد از عملکرد رسانه های داخلی، گفت: باید از خود بپرسیم که چرا ماهواره توانسته تا این حد ضریب نفوذ خود را افزایش دهد و باید بپذیریم جذابیت هایی که ماهواره ایجاد کرده بسیار بالا بوده است و رسانه داخلی نتوانسته به خوبی رقابت کند. ما هنوز قانون ممنوعیت به کارگیری تجهیزات ماهواره ای داریم و برخوردهای ناصحیحی هم در جمع آوری این ابزارها و گیرنده ها داشته ایم اما اجرای ناموفقی داشته ایم. یکی از دلایل آن این است که مردم ما هنوز توجیه نشده اند که این قانون به مصلحت خانواده های آن هاست.

کد خبر 4121444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha