۳ آبان ۱۳۹۶، ۱۸:۴۹

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر خبر داد:

افزایش ۲۰ درصدی پستانداران شاخص منطقه شاهزاده ابراهیم-تنگ باهوش

افزایش ۲۰ درصدی پستانداران شاخص منطقه شاهزاده ابراهیم-تنگ باهوش

بوشهر - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از افزایش ۲۰ درصدی جمعیت پستانداران شاخص منطقه شکارممنوع شاهزاده ابراهیم-تنگ باهوش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، سرشماری پستانداران شاخص منطقه شکار ممنوع شاهزاده ابراهیم – تنگ باهوش در اوایل هفته اول آبان ماه ۹۶ به مدت دو روز صورت پذیرفت که نتایج حاصله حاکی از افزایش حداقل ۲۰ درصدی جمعیت کل و بز و قوچ و میش در منطقه می باشد.

حسین دلشب گفت: در این سرشماری که نمایندگانی از سمن‌ها و همیاران محیط زیست و همچنین محیط بانان و کارشناسان سایر شهرستان‌ها  در آن شرکت داشتند، افراد به گروه‌های مختلف برای اجرای برنامه سرشماری تقسیم بندی شده و عملیات آماربرداری از نشخوارکنندگان شاخص منطقه که شامل کل و بز و قوچ و میش هستند  را  در مسیرها و تنگه‌های مختلف انجام دادند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در این زمینه خاطرنشان کرد: منطقه شکار ممنوع شاهزاده ابراهیم – تنگ باهوش به مساحت ۶۰ هزار هکتار در دو شهرستان دشتستان وتنگستان قرار دارد. این منطقه برای اولین بار  در سال ۱۳۹۰ با تصویب سازمان محیط زیست بعنوان منطقه شکار ممنوع معرفی شدو در سال ۹۵ نیز به مدت ۵ سال دیگر بعنوان منطقه شکار ممنوع تمدید شد. 

منطقه فوق با دارا بودن رودخانه دائمی باهوش و تعداد زیادی چشمه و پـــوشش گیاهـی مطلوب از اهمیت زیستگاهی بسیار بالایی بر خوردار اسـت. حضور انواع وحوش و پستانداران از جمله گربه سانانی مثل پلنگ و علفخواران بزرگ از قبیل کل وبز و قوچ ومیش  از شاخصهای اصلی تنوع زیستی آن است.

اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با توجه به اهمیت و جایگاه بالای زیستی منطقه شکار ممنوع شاهزاده ابراهیم - تنگ باهوش در نظر دارد ارتقاء  این منطقه را بعنوان منطقه حفاظت شده در اولویت برنامه های سال جاری خود قرار دهد.

کد خبر 4124927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha