۱۹ آبان ۱۳۹۶، ۱۴:۵۷

امام جمعه کرمانشاه خواستار شد:

خدمات‌دهی موکب‌ها به زائران اربعین در استان کرمانشاه تا پایان صفر

خدمات‌دهی موکب‌ها به زائران اربعین در استان کرمانشاه تا پایان صفر

کرمانشاه- امام جمعه کرمانشاه، خواستار برپایی موکب‌های خدمات‌دهی به زائران اربعین حسینی در استان تا پایان ماه صفر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های عبادی- سیاسی نماز جمعه این هفته کرمانشاه ضمن دعوت همگان به تقوا و پرهیزگاری، بر برپایی موکب‌های خدمات دهی به زائران اربعین تا پایان ماه صفر در استان کرمانشاه تاکید کرد.

وی با اشاره به برگزاری هر چه باشکوه مراسم اربعین حسینی طی امسال گفت: مدیریت همایش و پیاده‌روی اربعین توسط ۲۵ میلیون نفر از مردم به برکت وجود ولایت و ولایت‌پذیری مردم است.

خطیب جمعه کرمانشاه اشاره ای نیز به اقدامات انجام شده در مرز خسروی برای مراسم اربعین امسال داشت و افزود: برای مراسم اربعین به‌ویژه شهرستان قصرشیرین اقدامات مؤثری توسط مسئولان انجام شد که قابل تقدیر است.

وی تاکید کرد: پیاده‌روی و زیارت اربعین اقدامی بزرگ و حسرتی برای جاماندگان از مراسم باشکوه معنوی است.

آیت الله علما تصریح کرد: مراسم پیاده روی اربعین بیان کننده اهداف سیدالشهدا(ع) بوده و بسیار اتفاق و واقعه برجسته ای در جهان است که حتی باعث حیرت شرقی ها و غربی هایی می شود که این فضا را انعکاس می‌دهند.

وی افزود: مراسم باشکو اربعین نمادی باشکوه از حضور پیروان اهل بیت(ع) است و در این مراسم حدود ۲۵ میلیون نفر حضور دارند که خود نشان از برکت ولایت است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه ادامه داد: مردم خود با جان و دل مراسم باشکوه اربعین حسینی را مدیریت می کنند و تا زنده هستیم قادر به شکرگزاری این موهبت نخواهیم بود.

وی مراسم باشکوه اربعین را موهبتی از سوی خداوند برای زنده نگاه داشتن اسلام و همچنین مدیریت خداوند نسبت به بندگانش دانست.

آیت‌الله علما اشاره ای نیز به مناسبت های هفته داشت و گفت: ۲۴ آبان روز کتاب و کتابخوانی بوده و مقام معظم رهبری همواره بر ترویج کتاب و کتابخوانی تاکید داشته و دارند.

امروزه نیاز به مطالعه بیش از گذشته است

وی افزود: طبق تاکید مقام معظم رهبری پرخسارت‌ترین کارها تنبلی در مطالعه است و امروزه و با توجه به اثرگذاری فضای مجازی نیاز به مطالعه بیش از گذشته است و هیچ چیز نمی‌تواند جایگزین کتاب و بینش باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه اشاره‌ای نیز  به روز حمایت از بیماران کلیوی  داشت و بر توجه مسئولان به این بیماران و ایجاد شرایط مناسب برای درمان آنها تاکید کرد.

آیت‌الله علما با اشاره به ۲۴ آبان که مصادف با رحلت آیت‌الله طباطبایی است، گفت: ایشان مفسر کبیر بود و از تمام علوم و دانش عصر خود آگاهی داشت.

وی افزود: آیت الله طباطبایی عالمانی  چون آیت‌الله مطهری و بهشتی را تربیت کرد و جامعیتی کم نظیر داشته و بر ۱۱۰ جلد کتاب مسائل الشیعه تسلط داشت.

خطیب جمعه کرمانشاه اشاره ای نیز به آغاز هفته وقف داشت و گفت: ۲۵ آبان مصادف با ۲۷ صفر آغاز هفته وقف است و استان کرمانشاه پیشینه و قدمتی طولانی در این فریضه دارد.

وی تصریح کرد: ما در استان وقف‌نامه‌های چندین ساله دارند که تعداد زیادی از آنها نیز مربوط به سیدالشهدا(ع) است.

آیت الله علما با بیان اینکه با وقف می‌توانیم آثار خیری از خود به جای بگذاریم، گفت: بسیاری از خدمات موکب‌ها در مسیر زائران اربعین نیز مربوط به وقف است.

وی  با بیان اینکه نباید از وقف غفلت داشت، تاکید کرد: در اجرای وقف  باید مراعات کرد در غیر این صورت خیری در آن وجود ندارد.

آیت الله علما اشاره ای نیز به ۲۸ صفر مصادف با رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) داشت و هم‌چنین ۳۰ صفر شهادت امام رضا(ع) به عنوان دیگر مناسبت های پیش رو داشت.

وی اشاره ای نیز به امنیت موجود در کشور داشت و گفت: بخشی از این امنیت توسط مرزبانان ما در ۸ نقطه کشور تامین می شود و شهدای مرزبانی حافظان امنیت کشور هستند.

امام جمعه کرمانشاه در پایان تاکید کرد: ما باید قدر این امنیت را بدانیم و این افراد هر کدام به نحوی امنیت کشور را تأمین می‌کنند.

کد خبر 4140045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha