۲۰ آبان ۱۳۹۶، ۱۷:۲۷

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس:

تامین اعتبار پروژه‌های آبرسانی استان مرکزی در اولویت قرار گیرد

تامین اعتبار پروژه‌های آبرسانی استان مرکزی در اولویت قرار گیرد

اراک- نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس گفت: با توجه به اینکه در برخی مناطق استان مرکزی هم اکنون با مشکل کمبود آب روبرو هستیم، تامین اعتبار پروژه های آبرسانی باید در اولویت قرارگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کریمی روز شنبه در جلسه بررسی بودجه سال ۹۷ استان مرکزی در اراک اظهار داشت: در حوزه راه یکی از مهمترین پروژه ها در کشور، اتوبان های در دست ساخت تهران - اندیمشک است و از استاندار مرکزی در خواست داریم نسبت به تغییر مسیر این اتوبان از اراک، سلفچگان و قم به مسیر اراک، تفرش و آشتیان اقدامات و پیگیری های لازم انجام شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیگیری و تحقق این مسئله باعث می گردد که مسیر به طول ۴۰ کیلومتر کوتاه تر شود و همچنین سبب ایجاد یک محور توسعه در این چند شهرستان می شود و از سوی دیگر باعث تقویت همگرایی در استان خواهد شد.

همچنین کریمی در حوزه اعتبارات مربوط به آبرسانی در استان بیان کرد: تامین منابع پایدار آب از مسائل بسیار مهم می باشد که برای آینده بلند مدت استان بسیار ضروری است، در این باره سد کمال صالح ظرفیت بسیار خوبی را برای شهر اراک محیا کرده، ولی متاسفانه به دلیل عدم تکمیل رینگ آبرسانی به شهر اراک نمی توانیم از ظرفیت های این سد استفاده کنیم.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حوزه آب رسانی، انتقال آب از سد کوچری به شهرستان های خمین، محلات، دلیجان انجام شده، ولی هنوز آبرسانی به شهرستان ساوه در دست اقدام می باشد و از جمله اولویت های استان راه اندازی تصفیه خانه برای شهرستان ساوه و آب رسانی به این شهرستان است که با مشکل کم آبی و خشکسالی روبرو است.

وی خاطر نشان ساخت: بعضی مناطق استان مانند خنداب، کمیجان و بخش هایی از شهرستان ساوه مانند غرق آباد و علاوه بر آن شهر جدید امیر کبیر اراک درگیر مشکل بی آبی هستند و باید به فکر یک منبع آب رسانی بلند مدت برای این شهرها باشیم.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در خصوص خروج راه آهن از شهر اراک نیز گفت: مطالعات لازم صورت گرفته و این کار در دست اقدام هست و طی آخرین بحث ها قرار بر احداث خط جدیدی از شهر مهاجران به اراک و شهر امیرکبیر شده که به توسعه حمل و نقل درون استانی کمک می کند.

کد خبر 4141128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha