۲ آذر ۱۳۹۶، ۱۶:۲۱

استاندار خراسان شمالی:

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اولویت اصلی دولت است

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اولویت اصلی دولت است

بجنورد- استاندار خراسان شمالی تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام را اولویت اصلی دولت اعلام و بر سرعت بخشیدن به طرح‌های ضروری تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا صالحی ظهر پنج‌شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان شمالی، اظهار کرد: طی چند سال گذشته چهار هزار پروژه ناتمام در استان وجود داشت که اکنون به کمتر از نصف کاهش‌یافته است.

صالحی بر شتاب دهی در تدوین برنامه راهبری توانمندسازی جوامع محلی تأکید کرد و افزود: تدوین برنامه راهبردی و مطالعه پایه پروژه توان‌افزایی روستاها در هشت شهرستان با ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار مصوب و باید طی چهار ماه مطالعات آن انجام شود.

وی تأکید کرد: نمایندگان به‌منظور تخصیص بودجه عملیات عمرانی جاده محور جنگل گلستان تلاش کنند.

وی بابیان اینکه این جاده بر اساس قانون بودجه تحت عنوان محور چهار استان اجرا می‌شود، گفت: درخواست ما این است که هر استان به میزان و به‌تناسب دستوری که از سازمان برنامه‌وبودجه می‌گیرد از اعتبارات این محور استفاده کند.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه باید با کمک نمایندگان و دستگاه اجرای پروژه توسعه‌ای پتروشیمی تعیین تکلیف شود، گفت: سرمایه‌گذاران و سهامداران این پروژه با ارائه راهکار، پروژه را تعیین تکلیف کنند.

صالحی تصریح کرد: پیگیری‌های لازم برای تضمین پروژه ریلی جوین-اسفراین- بجنورد از سوی سازمان برنامه‌وبودجه انجام شود.

سامانه اطلاعات آماری خراسان شمالی ایجاد شد

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه خراسان شمالی در این جلسه گفت: با توجه به تأکید استاندار مبنی بر ایجاد پایگاه داده‌های آماری با دامنه گسترش بالا، سامانه اطلاعات آماری خراسان شمالی ایجاد شد.

مجید پور عیسی اظهار کرد: با چهار ماه فعالیت در این موضوع ۵۰ درصد اطلاعات نسبی بارگذاری شده است.

پورعیسی افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی خراسان شمالی باید با تعامل و قرار دادن اطلاعات و آمار خود کمک کنند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، این سامانه بارگذاری شود.

وی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی برای توسعه روستاها در حال انجام است، تصریح کرد: یکی از دغدغه‌ها این است که روستاها به‌عنوان مرکز تولید جایگاه ویژه‌ای دارند و ۸۰ درصد از تولیدها در روستاها اتفاق می‌افتد.

 این مسئول افزود: چنانچه روستاها توانمند نشوند مهاجرت به مراکز شهرها و ایجاد مشکلات بعدی را به دنبال خواهد داشت.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه خراسان شمالی گفت: با مهاجرت روستائیان به شهر و افزایش حاشیه‌نشینی، خدمات‌رسانی به حاشیه‌ها متأسفانه به یک معضل تبدیل‌شده است.

کد خبر 4152989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha