۹ آذر ۱۳۹۶، ۱۴:۲۴

آیت الله اعرافی:

فاصله طبقاتی می‌تواند جامعه را ویران کند/ تأکید بر احیای زکات

فاصله طبقاتی می‌تواند جامعه را ویران کند/ تأکید بر احیای زکات

قم - مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه در منطق اسلام همه در برابر فقر در جامعه مسئول هستند، گفت: فاصله طبقاتی و ایجاد فقر می‌تواند جامعه را ویران کند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی در همایش سالانه زکات که قبل از ظهر پنج‌شنبه با قرائت پیام مقام معظم رهبری در ساختمان معصومیه کمیته امداد امام خمینی(ره) قم برگزار شد، با بیان این که امروز نزدیک به ۸۰ درصد از ثروت‌های مادی جهان در اختیار فقط چند کشور است و بیش از یک میلیارد نفر از مردم جهان فقیر هستند، اظهار داشت: خطرات ناشی از مطرح نکردن جدی بحث شکاف‌ها و گسست‌های اجتماعی ویرانگر است و باید نسبت به این امر اهتمام داشت.

وی با بیان اینکه فاصله طبقاتی و ایجاد فقر بسیار می‌تواند ویران کننده باشد، گفت: شکاف‌ها و گسست‌هایی در جامعه وجود دارد که می‌تواند نابودکننده باشد. از جمله آن گسست گسترش طبقاتی، گسست خانوادگی، گسست‌های فرهنگی، علمی و گسست‌هایی شخصی است و ما باید به این گسست‌ها توجه داشته باشیم.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه ادامه داد: به کار رفتن اصطلاحات بالا و پایین و جنوب و شمال و... از جمله پدیده‌های ناشی از این گسست‌ها است؛ این مسائل می‌تواند برای یک جامعه بسیار سنگین باشد و مشکلات را به همراه داشته باشد.

وی افزود: اختلاف طبقاتی و ذات سیاه و تاریک فقر دو مسئله آزار دهنده‌ای است که اگر جامعه‌ای دچار فقر باشد با آن مواجه می‌شود.

احیای زکات در جامعه فقر را از بین می‌برد

آیت الله اعرافی با بیان این که ما می‌دانیم در منطق اسلام همه در برابر فقر جامعه مسئول هستند، ادامه داد: خداوند زکات و خمس را برای آن وضع کرده که در جامعه فقر نباشد؛ اما این را نیز باید گفت که نباید به‌گونه‌ای رفتار کرد که عده‌ای تنبل بار بیایند. برای رفع فقر باید افراد را توانمند کرد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه زکات واجب است و در اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، گفت: حقیقت این است که زکات فقر را از بین می‌برد اما متأسفانه این مهم در جامعه کمرنگ شده و باید احیا شود.

کد خبر 4159071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha