۱۰ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۱۷

اسرافیلی در گفتگو با مهر:

«حسان» توانایی شعر گفتن برای مخاطب خاص و عام را داشت

«حسان» توانایی شعر گفتن برای مخاطب خاص و عام را داشت

حسین اسرافیلی با اظهار تاسف از درگذشت حبیب‌الله چایچیان، از وی به‌عنوان شاعری توانا که استعداد خود را در سرودن شعر برای مخاطب خاص و عامه مردم، با موفقیت آزموده، یاد کرد.

حسین اسرافیلی شاعر آئینی و از دوستان نزدیک زنده‌یاد حبیب‌الله چایچیان در گفتگو با خبرنگار مهر، با اظهار تتاثر عمیق از شنیدن خبر درگذشت وی، درباره شعر وی و تاثیرش در جریان شعر آئینی کشور، گفت: آقای حسان هم گزیده کار می‌کرد و هم مجلسی یا اصطلاحاً عامه‌پسند؛ در واقع برخی شعرهای ایشان مخصوص خواص بود و آنها راحت با این اشعار ارتباط برقرار می‌کردند و برخی از شعرهای آن مرحوم هم عامه‌پسند و مجلسی بود و در مجالس عزاداری حضرت ابا عبدالله (ع) مورد استفاده قرار می‌گرفت.

وی درباره شخصیت و منش زنده‌یاد حسان هم یادآور شد: آقای حسان، انسانی بزرگوار، وارسته و مودب به آداب حسنه بود و بسیار سعی می‌کرد مسائل اخلاقی را در رفتار و کردار و گفتار خود رعایت کند. این شخصیت بزرگوار، صدای بسیار رسایی داشت و در هر مجلسی که شعر می‌خواند، صدایش به گوش همه حاضران می‌رسید.

اسرافیلی افزود: همواره از اساتید شنیده‌ایم که «لا تکرار فی تجلی». یعنی هیچ وقت هیچ دو انسانی عیناً شکل هم نیستند و حتماً تفاوت‌هایی با هم دارند. بنابراین کسی که بدرود حیات می‌گوید، جایش به این راحتی‌ها پُر نمی‌شود و خلائی در فقدان او در آن عرصه به وجود خواهد آمد و یقیناً در خصوص آقای حسان هم همینگونه خواهد بود.

این شاعر در عین حال گفت: امیدواریم شاعران جوانی که در سال‌های اخیر به شعر آئینی و عاشورایی، توجه نشان داده‌اند و در این حوزه‌ها فعال شده‌اند، با استفاده از تجارب، آثار و اشعار بزرگانی مانند حسان، بتوانند جای خالی آنها را پُر کنند. به هر حال، جامعه ما جامعه‌ای دینی است و به شعر دینی و آئینی توجه بیشتری دارد و حیف است که جوان‌ها از این تجربیات و آثار، بهره‌مند نباشند.

وی در پایان بار دیگر فقدان زنده‌یاد حبیب‌الله چایچیان (حسان) را به جامعه و به خصوص خانواده این شاعر تسلیت گفت و اظهار امیدواری کرد که باری تعالی، او را با عزیزان و مقربان خودش و امامان (س) محشور کند.

کد خبر 4159487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha