آیت الله تسخیری:

تنها راه برون رفت از مشکلات جهان اسلام، اتحاد است

تنها راه برون رفت از مشکلات جهان اسلام، اتحاد است

رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سی و یکمین کنفرانس وحدت اسلامی گفت: تنها راه برون رفت از مشکلات جهان اسلام این است که مسلمانان با یکدیگر متحد شوند.

به گزارش خبرنگار مهر مراسم افتتاحیه سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی صبح امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد. در دومین بخش مراسم افتتاحیه، پنل سخنرانی با ریاست آیت الله تسخیری رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد.

آیت الله تسخیری گفت: در سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی به رابطه تمدن اسلامی و وحدت تأکید می کنیم و منظور از تمدن، تمدن معاصر است. قرآن و سنت نبوی شریف، پایه و اساس این تمدن را تشکیل می دهند. قرآن مجید کتاب وحدت است و در آن به همه راه هایی که منجر به وحدت می شود، اشاره شده است. در قرآن مجید ضمن اشاره به وحدت تأکید شده که همگی به ریسمان الهی چنگ بزنید. چرا که این ریسمان همگان را به سمت خداوند هدایت می کند.

وی افزود: از دیدگاه اسلام، تفرقه امری مردود است. در قرآن مجید آمده که تفرقه به عنوان بخشی از عذاب الهی است و اگر ما انس و الفت میان خود نداشته باشیم درگیر فتنه، فساد و ویرانی خواهیم شد. همچنین در این کتاب آسمانی اشاره شده که کافران دوستان یکدیگر هستند تا بتوانند سنت اسلامی را معدوم کنند. تنها راه برون رفت از این مشکلات این است که مسلمانان با یکدیگر متحد شوند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: کل قانون اسلامی، قانون وحدت گرا است. ما باید آثار و نشانه های تمدن اسلامی را مطرح و درباره آن بحث و گفتگو کنیم. میانه روی می تواند همه ما را به این مسیر سوق دهد. ما امروز می خواهیم به دنبال بازگشت تمدن نوین اسلامی باشیم تا برای وحدت خود زمینه سازی کنیم و در برابر توطئه های دشمنان بایستیم و آموزه های قرآن را اجرا کنیم.

کد خبر 4164263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha