۲۲ آذر ۱۳۹۶، ۱۴:۰۶

امام جمعه ایلام:

مسئولان برای برگزاری باشکوه کنگره شهدای ایلام برنامه ریزی کنند

مسئولان برای برگزاری باشکوه کنگره شهدای ایلام برنامه ریزی کنند

ایلام-نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام از مسئولان دستگاه های ذیربط در استان خواست برای برگزاری باشکوه کنگره شهدای ایلام برنامه ریزی مدون و جامعی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدنقی لطفی روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: استان ایلام به نسبت جمعیت کم آن بیشترین شهید را در دوران دفاع مقدس تقدیم آرمان های نظام کرده و بیش از ۳ هزار شهید ، ۱۲ هزار جانباز و ۳۰۰ آزاده تقدیم نظام کرده است.

وی ادامه داد: در حالیکه این استان در خط مقدم دفاع از این مرز و بوم در برابر حمله ددمنشانه دشمن بعثی قرار داشت و اکثر شهرستان های استان با تهاجم دشمن مواجه شدند ولی آنگونه که باید نتوانسته ایم فرهنگ ایثارگری مردم ایلام را در کشور معرفی کنیم.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: برپایی کنگره شهدا اقدامی حائز اهمیت و تاثیرگزار در جهت حرکت به این سمت است و باید بتوانیم با گردآوری آثار و وصیت نامه های شهدا این عزیزان را در سطح ملی معرفی کنیم.

لطفی گفت: همه مردم و مسئولان باید خود را وامدار شهدا و خانواده های معزز آنان بدانند و جامعه ایثارگران به عنوان یادگاران این عزیزان باید همواره مورد تکریم قرار گیرند.

وی افزود: نباید اجازه دهیم فرهنگ ایثارگری در جامعه کمرنگ شود، مطمئن باشید اگر روزی این اتفاق روی دهد آنگاه باید خطر سقوط این نظام الهی را که خواسته دشمنان است جدی بگیریم.

وی اظهار کرد: ولی به برکت خون شهدا امروز نیز فرهنگ شهادت در جامعه ساری و جاری و نمود آن را در رشادت های مدافعان حرم شاهد هستیم.

لطفی افزود: این ملت بزرگ بهترین فرزندان خود را در این راه پرخطر فدا کردند تا گزندی این انقلاب را که ادامه دهنده فرهنگ و مکتب تشیع بعد از ائمه معصومین (ع) است، وارد نشود.

کد خبر 4171248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha