۲۸ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۰۶

در نخستین روز جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی؛

۱۳ قصه‌گوی آزاد و کانونی قصه‌های خود را روایت می‌کنند

۱۳ قصه‌گوی آزاد و کانونی قصه‌های خود را روایت می‌کنند

یزد ـ بیستمین جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور استان‌های منطقه ۴ کانون به میزبانی یزد در حال برگزاری است و در نخستین روز جشنواره ۱۳ قصه توسط قصه‌گویان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین قصه امروز توسط نعیمه بیدمشکی از یزد با عنوان «انتظار شیرین» اجرا شد و بی‌با رهسپار از سیستان و بلوچستان و آرام امینی از کرمان نیز به ترتیب قصه‌های «قصه چیه» و «شاه و گدا» را اجرا گذاشتند.

امروز همچنین محمدجواد جعفری سیرچی از کرمان قصه «هفت برادر»، فاطمه غفاری از هرمزگان قصه «کرم شب‌تاب»، حمیده ابریشمی از خراسان جنوبی قصه «بی‌بی حور بی‌نور»، آناهیتا محفلی از هرمزگان قصه «قول بچه قورباغه» و فاطمه نارویی از کرمان قصه «هدیه خوبان» را روایت می‌کنند.

قصه‌های فاطمه جعفرزاده از کرمان با عنوان «دیوانه و چاه»، مرضیه فکری از خراسان جنوبی با عنوان «مرام کریمان»، وحیده جعفری از سیستان و بلوچستان با عنوان «رستم و اکوان دیو»، مهری خسرویان از کرمان با عنوان «زال و سیمرغ» و معصومه جلالیان از خراسن جنوبی با عنوان «دهکده غرغروها» نیز قرار است امروز و در نخستین روز از جشنواره برگزار شود.

بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مرحله منطقه‌ای از امروز تا پنج‌شنبه ۳۰ آذرماه با حضور استان‌های یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان،‌ خراسان جنوبی و هرمزگان به میزبانی یزد برگزار می شود.

مراسم اختتامیه نیز قرار است روز پنج‌شنبه در فرهنگسرای شهرداری یزد برگزار و نفرات برگزیده معرفی شوند.

کد خبر 4176669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha