۴ دی ۱۳۹۶، ۱۲:۳۷

«فرنگیس» به چاپ چهارم رسید

«فرنگیس» به چاپ چهارم رسید

چاپ چهارم از کتاب فرنگیس به قلم مهناز فتاحی روانه بازار کتاب شد.

به گزارش خبرنگار مهر،  این کتاب شامل خاطرات فرنگیس حیدرپور از زنان دلیر کرمانشاه و از اهالی روستای اوازین است که در حمله نظامیان عراقی به روستای محل سکونتش با یک تبر از خود در برابر سربازان ارتش بعث عراق دفاع کرد.

مهمترین بخش این کتاب از سال ۱۳۵۹ پس از حمله عراق به روستای اوازین شروع می‌شود؛  زمانی که مردم به دره‌های اطراف فرار می‌کنند. فرنگیس که در آن زمان ۱۸ سال داشت شب هنگام همراه برادر و پدرش جهت تهیه غذا به روستا باز می‌گردند. اما در طول راه پدر و برادر فرنگیس ضمن درگیری با عوامل عراقی کشته می‌شوند و فرنگیس در پی برخورد با دو سرباز عراقی بدون داشتن سلاح گرم، با تبر پدرش با سربازان درگیر شده، یکی را کشته و دیگری را با تمام تجهیزات جنگی اسیر می‌کند و به مقر فرماندهی ارتش ایران تحویل می‌دهد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر خود به استان کرمانشاه بر تالیف و تدوین خاطرات این بانوی شجاع تاکید می‌کنند. ایشان در دیدار با مردم گیلان غرب در مهر ماه سال ۹۰ درباره این شیر زن گیلان غربی می‌گوید: در شهر شما بانویی مسلمان و شجاع در مقام دفاع توانست سرباز دشمن را اسیر کند و نیروی مهاجم را به خاک و خون بنشاند. این را نگه دارید برای خودتان و حفظ کنید.

نگارنده کتاب «خاطرات فرنگیس حیدرپور» از زمان کودکی تا دوران جنگ و حتی خاطرات او در دوران پس از جنگ و دیدار او با مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۰ را در کتاب شرح داده است.

سوره مهر چاپ چهارم از این کتاب را با قیمت پانزده هزار تومان منتشر کرده است.

کد خبر 4181974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha