۱۱ دی ۱۳۹۶، ۱۴:۳۱

مدیر کل محیط زیست استان کرمان خبر داد:

خطر انقراض خرس سیاه آسیایی در اثر جاده سازی در منطقه زریاب

خطر انقراض خرس سیاه آسیایی در اثر جاده سازی در منطقه زریاب

کرمان - مدیرکل محیط زیست استان کرمان با اشاره به جاده سازی در زریاب گفت: این جاده حیات خرس سیاه آسیایی را تهدید می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا جزینی زاده پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به منطقه زریاب زیستگاه خرس سیاه آسیایی که به عنوان پناهگاه حیات وحش آن منطقه است، اظهار کرد: تنها گونه خرس سیاه آسیایی در این منطقه در حال انقراض است که ایم مساله به بهانه جاده سازی تخریب، تعریض، بوته کنی و...در این منطقه اتفاق افتاده است.

جزینی زاده ادامه داد: جاده سازی در منطقه پناهگاه حیات وحش در زریاب دهبکری بم بدون مجوز بوده است و مورد تایید ما نبوده و نخواهد بود و در کنار این موضوع ما در کنار محیط زیست هیچ تضادی با توسعه، صنعت، خدمات و جاده نداریم.

وی گفت: به موضوع جاده سازی در پناهگاه حیات وحش را فرابخشی نگاه کرده ایم و از سوی سازمان اعلام شده که جاده برای مردم روستا نیاز است اما جاده ای با همان عرض قبلی که حدود چهار متر است، بدون هیچ تعریض، تخریب، بوته کنی و برداشت خاک در این منطقه بهسازی شود.

مدیر کل محیط زیست استان کرمان با اشاره به اینکه به دستگاه قضایی در مورد جاده سازی منطقه زریاب شکایت کردیم، افزود: به استناد تبصره یک ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی اگر در جایی تخریب و بوته کنی صورت گیرد و دستگاه قضایی باید دستور توقف کار تا صدور حکم قطعی را صادر و کار را متوقف کند.

ادامه جاده سازی در زیستگاه خرس سیاه آسیایی

وی ادامه داد: جاده سازی در حوزه پناهگاه حیات وحش بعد از شکایت محیط زیست به دستگاه قضایی متوقف شد اما جاده سازی ادامه پیدا کرده است.

جزینی زاده عنوان کرد: ادامه جاده سازی در منطقه زریاب باید با نظر محیط زیست باشد و این در حالی است که این کار باعث می شود در این منطقه افراد زیادی رفت و آمد کنند و خطر آتش سوزی و مسائل امنیتی را به دنبال دارد.

مدیرکل محیط زیست استان کرمان اظهار کرد: دستگاه قضایی هم بر اساس قانون و هم بر اساس نظریه کارشناسی باید با محیط زیست همراهی کند وگرنه فعالیت های محیط زیست عقب می ماند. محیط زیست به مردم ساکن آن منطقه که نیاز به جاده دارند احترام می گذارد اما رعایت مسائل زیست محیطی به عنوان یک شاخص اصلی کار ما است.

وی با تاکید به اینکه محیط زیست تابع رای قضایی است و دنبال فضاسازی نیست، گفت: نسبت به رای قضایی انتقاد داریم و نیازمند همکاری دستگاه قضایی در این زمینه هستیم.

جزینی زاده با تاکید بر لزوم هم افزایی میان سه قوه برای حفظ اموال طبیعی و الهی افزود: با یک هم افزایی، هم اندیشی و هم گرایی در درون سه قوه در دستگاه های اجرایی، قانون گذاری و قضایی داشته باشیم تا با تعامل با مردم یک حرکت رو به جلو داشته باشیم.

وی با تاکید به اینکه رویکرد سازمان محیط زیست در حفظ محیط زیست یک رویکرد پایدار و متوازن است، یادآور شد: محیط زیست موظف به اجرای سیاست های سازمان است؛ به گونه ای که هر فعالیتی را که انجام می دهد باید توجیه اقتصادی داشته باشد و سلامت مردم رعایت شود.

جزینی زاده تاکید کرد: حق نداریم محیط زیست آینده را از اکنون پیش فروش کنیم و با تصمیمات خود نظم اجتماعی را بر هم بزنیم.

کد خبر 4188412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha