۱۴ دی ۱۳۹۶، ۱۰:۲۷

مدیرکل دفتر مجامع وزارت ارشاد:

اقتصاد و فرهنگ جدای از یکدیگر نیستند

 اقتصاد و فرهنگ جدای از یکدیگر نیستند

مدیرکل دفتر مجامع و فعالیت های فرهنگی وزارت ارشاد گفت: اقتصاد و فرهنگ جدای از یکدیگر نیستند و  امروز کالای فرهنگی، تنها به کتاب محدود نمی شود.

علی فریدونی در گفتگو با خبرنگار مهر به دلایل شکل گیری جشنواره محصولات فرهنگی فیروزه اشاره و بیان کرد: ما بر آنیم تا تولید محصولات فرهنگی که با ارزش های دینی و هویتی ما هماهنگ هستند را افزایش دهیم. از سوی دیگر شاخص استانداردی برای این گونه محصولات در نظر بگیریم. از این رو ۱۷ دی ماه و در مراسم اختتامیه جشنواره فیروزه تفاهم نامه ای میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان استاندارد بسته می شود.

دبیر جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی فیروزه به اهمیت توجه به اقتصاد و فرهنگ و ارتباط میان این دو اشاره و بیان کرد: اقتصاد و فرهنگ جدای از یکدیگر نیستند و  امروز کالای فرهنگی، تنها به کتاب محدود نمی شود. از این رو لازم است با توجه به نیازها و اقتضائات جدید،  به حوزه های دیگر، به جز کتاب هم توجه کنیم و جشنواره کالاهای فرهنگی فیروزه بر آن است تا ارتباطی میان فرهنگ و اقتصاد برقرار کند.

فریدونی با اشاره به راه اندازی دبیرخانه دائمی برای کالاهای فرهنگی گفت: امسال به فکر شکل دادن به دبیرخانه دائمی جشنواره مصرف کالاهای فرهنگی افتاده ایم. این دبیرخانه در معاونت فرهنگی و اداره کل مجامع و فعالیت های فرهنگی وزارت ارشاد مستقر است و در شورای سیاست گذاری آن،  علاوه بر تولید کنندگان، اشخاص حقیقی چون سازمان ملی استاندارد، شورای نظارت بر اسباب بازی کانون فکری کودکان و نوجوانان و همچنین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم حضور دارند.

جشنواره کالاهای فرهنگس فیروزه از ۱۳ تا ۱۷ دی ماه در بوستان گفتگو برپاست.

کد خبر 4190437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha