۲۲ آذر ۱۳۸۵، ۱۵:۳۸

پدرام فریوسفی در گفتگو با مهر :

نوازندگان جوان بی انگیزه هستند

نوازندگان جوان بی انگیزه هستند

سطح انگیزه نوازندگان جوان موسیقی کلاسیک بسیار پایین است و متاسفانه انرژی این افراد بیشتر صرف مسائل حاشیه ای موسیقی می شود .

پدرام فریوسفی،عضو ارکستر سمفونیک تهران،با بیان این مطلب به خبرنگار مهرگفت : شاید یکی ازدلایل این بی انگیزگی این است که جوانان نوازنده ، آینده روشنی را در پیش روی خود نمی بینند و امید کسب نتایج مثبتی ازفعالیت خود ندارند .

وی با اشاره به این که نوازندگان ایرانی از استعدادهای خوبی برخوردار هستند گفت: نوازندگان جوان باید بیشتر ازاستعدادهای خود بهره ببرند و مسئولان نیز باید شرایط فعالیت برای جوانان با استعداد را مهیا کنند.

 این تکنواز ارکستر سمفونیک درتشریح بازتاب اجرای قطعه کنسرتو ویولن موتزارت که توسط ارکسترسمفونیک در آلمان اجرا شد گفت : این قطعه در کشور آلمان سه بار به اجرا در آمد که آخرین اجرای آن در اپرای برلین انجام گرفت. بازتاب نظر منتقدین و موسیقیدانان آلمان در مورد این اجرا،چیزی به جز ناباوری و شگفت زدگی نبود. در واقع آنان باور نمی کردند که نوازندگان ایرانی بتوانند چنین اجرایی را از خود به نمایش بگذارند. 

 فریوسفی در تشریح ویژگی های سولیست(تکنواز)گفت : یک سولیست در وهله اول می بایست از آرامش کافی برخوردار باشد در ضمن انجام تمرینات منظم از دیگر ضروریات  است در حالی که متاسفانه امروزه تنها به مدت زمان تمرین موسیقی توجه می شود اما آنچه اهمیت دارد این است که روش تمرین می بایست درست باشد. 

وی در خصوص دیگر ویژگی های یک سولیست گفت: مهارت کافی سولیست در تکنیک های مختلف نوازندگی است و نیز توانایی انتقال حس اثر موسیقایی در نوازندگی؛یک سولیست می باید قطعه را از حفظ باشد تا بدون درگیری با نت ها بتواند حس قطعه را منتقل کند .

پدرام فریوسفی در خانواده ای  اهل موسیقی به دنیا آمده است . پدرش شهریار فریوسفی نوازنده تار و سه تار و مادرش از خوانندگان گروه کر تالار وحدت است .وی در آخرین کنسرت ارکستر سمفونیک تهران که درروزهای 15 تا 17 آذرماه امسال در تالاروحدت برگزار شد به عنوان سولیست (تکنواز) ، به اجرای قطعاتی از"سیمفونیا کنچرتانته"  اثر موتزارت پرداخت .

کد خبر 419176

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha