۲۱ دی ۱۳۹۶، ۱۸:۵۷

مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی کشور:

توسعه کشت گلخانه ای تنها راه عبور از بحران کم آبی است

توسعه کشت گلخانه ای تنها راه عبور از بحران کم آبی است

قزوین- مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی کشورگفت: تنها راه نجات از بحران کم آبی تغییر روشهای سنتی وتوسعه کشت های گلخانه ای و ارائه الگوی کشت است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اشرف منصوری رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی کشور در دیدار با استاندار قزوین اظهارداشت: به دلیل کاهش شدید منابع آبی و تداوم خشکسالی ها، توسعه گلخانه ها از مهم ترین نیازهای بخش کشاورزی در کشور و استان قزوین است و همه باید در این مسیر گام برداریم.

وی افزود: راندمان آب در فضای گلخانه ای نسبت به فضای باز بسیار بالاست و هزینه های تولید را بشدت کاهش می دهد و در ایجاد اشتغال هم موثر است لذا منطقی است برای صرفه جویی در مصرف و افزایش تولید محصولات، فعالیت های کشاورزی را در فضاهای بسته ادامه دهیم.

منصوری بیان کرد: فراهم کردن بستر لازم برای فعالیت سرمایه گذاران در حوزه کشت گلخانه ای از رویکردهای اساسی ما در این شرکت است و با ظرفیت سنجی استانها تلاش می کنیم در تحقق برنامه ها با دقت عمل کنیم.

وی اضافه کرد: خوشبختانه استان قزوین ظرفیت های بسیار خوبی برای توسعه کشت گلخانه ای دارد و با همکاری مسئولان استان امیدواریم کارهای خوبی را در قزوین عملیاتی کنیم.

شهرک صنعتی شال و نودهک بهترین مکان برای شهرک گلخانه ای است

منصوری با اشاره به محدودیت منابع مالی دولت تصریح کرد: در شرایط کنونی که با کمبود اعتبارات مواجهیم باید از ظرفیت بخش خصوصی بخوبی استفاده کنیم تا طرح های ایجاد مجتمع های گلخانه ای، بسرعت اجرا شود.

وی بیان کرد: شرکت شهرک های کشاورزی کشور برای کمک به تکمیل و توسعه شهرک گلخانه ای در استان قزوین آمادگی کامل دارد.

منصوری یادآورشد: شهرک نودهک و شهرک صنعتی شال در استان قزوین بهترین مکان برای اجرای طرح توسعه شهرک گلخانه ای است و اگر برخی مشکلات آن حل شود قادریم بسرعت این طرح را در قزوین اجرا کنیم.

در این دیدار فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز حضور داشت.

کد خبر 4197211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha