۲۷ دی ۱۳۹۶، ۸:۲۲

مدیرکل محیط زیست استان قزوین:

نگران آلودگی نیروگاه شهید رجایی قزوین نیستیم/ وضعیت خیلی بهتر شده

نگران آلودگی نیروگاه شهید رجایی قزوین نیستیم/ وضعیت خیلی بهتر شده

قزوین- مدیرکل محیط زیست استان قزوین گفت: با مصرف سوخت ۸۸ درصدی گاز در نیروگاه شهید رجایی قزوین آلودگی های این نیروگاه برطرف شده و نگرانی خاصی نداریم.

سیاوش شمسی پور بمناسبت روزهوای پاک درگفتگو باخبرنگار مهر، درخصوص وضعیت آلودگی نیروگاه شهید رجایی قزوین اظهار داشت: نیروگاهها به دلیل سوخت فسیلی معمولا آلاینده هستند اما در سالهای اخیر با تغییر نوع سوخت آنها با روند روبه بهبودی در کاهش آلودگی زیست محیطی آنها مواجهیم.

مدیرکل محیط زیست استان قزوین بیان کرد: در حال حاضر سوخت نیروگاه شهید رجایی قزوین تا میزان ۸۸ درصد از گاز تامین می شود و این کار موجب شده آلودگی بشدت کاهش یافته و قرار است تا یک سال آینده این وضعیت به ۱۰۰ درصد برسد البته در برخی از فصول سال تامین گاز دشوار است و روند با وقفه مواجه می شود.

وی اضافه کرد: حدود ۴ درصد سوخت نیروگاه قزوین مازوت و بقیه از گازوئیل تامین می شود وجهش خوبی در استفاده از مازوت داشتیم که رویکرد دولت تغییر سوخت کامل نیروگاهها به گاز است.

شمسی پور در خصوص این که آیا نیروگاه در تغییر اقلیم و کاهش بارشها تاثیرگذار بوده و هوا را آلوده کرده است گفت: باید بپذیریم که تغییر اقلیم پدیده ای جهانی است و همه کشورها را با چالش مواجه کرده و شاهد کاهش شدید باران و تغییر نوع بارشها در ایران و استان قزوین هم هستیم اما اینکه نیروگاه در آن نقش داشته یا نه موضوعی کارشناسی که نمی توان بسرعت اظهارنظر کرد ولی می توان گفت شاید بسیار کم باشد ولی ما در صدد بررسی آن در یک دوره یک ساله هستیم که نتایج آن را اعلام خواهیم کرد.

مدیریت سازگار اتخاذ کنیم

شمسی پور اضافه کرد:امروزه درجهان همه خود را با تغییرات اقلیم هماهنگ کرده اند و تصمیم و مدیریت ها را براین اساس تنظیم میکنند و ما نیز باید در این مسیر حرکت کنیم و حتی نوع کشت در کشاورزی را بر این اساس تغییر دهیم تا با چالش مواجه نشویم.

سیمان آبیک از فیلتر استفاده می کند

شمسی پور درخصوص آلودگی کارخانه سیمان آبیک هم گفت:این واحد در محدوده جغرافیایی استان البرز قرار دارد ولی پیگیر رفع آلودگی آن بوده ایم و در حال حاضر با نصب فیلتر در دهانه خروجی ها وضعیت بهتر شده اما در اثر انفجار معادن که در محدوده کارخانه صورت می گیرد شاهد برخی آلودگی ها هستیم که باید کنترل شود.

وی تصریح کرد:امسال درشهر قزوین ۱۰ روز و در آبیک ۲۰ روز با پدیده ریزگرد مواجه بودیم و هوا آلوده بود و در سال قبل ۴۰ روز با ریز گرد در این شهرستان مواجه شدیم.

کد خبر 4202028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha