۷ بهمن ۱۳۹۶، ۱۴:۳۸

امام جمعه مشهد:

پدافند فرهنگی مقابل تهاجم فرهنگی قرار گیرد

پدافند فرهنگی مقابل تهاجم فرهنگی قرار گیرد

مشهد- امام جمعه مشهد گفت: باید پدافند فرهنگی را در مقابل تهاجم فرهنگی  مدنظر قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی صبح شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی  خراسان رضوی که در دفتر امام جمعه برگزار شد اظهارکرد: تصمیم گیری های فرهنگی باید با توجه به شرایط بومی و در دو حوزه پدافند آسیب‌های فرهنگی و گفتمان‌سازی فرهنگی انجام شود.

وی افزود: اگر گفتمان‌سازی فرهنگی نداشته باشیم، نمی‌توانیم فرهنگ را تثبیت کنیم. به عنوان مثال، رضاخان می‌خواست با اجبار چادر از سر زنان در آورد، ما هم نمی‌توانیم به اجبار چادر بر سر زنان کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: نمی‌توانیم به گفتمان‌سازی اکتفا کنیم و رسالت پدافند فرهنگی نداشته باشیم، بلکه باید پدافند فرهنگی را در مقابل تهاجم فرهنگی  مدنظر قرار دهیم. در این مسیر توجه به نسل چهارم انقلاب مهم است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: در این راستا شورای فرهنگ عمومی باید گفتمان‌سازی فرهنگی مطابق با فرهنگ بومی هر منطقه‌ای را انجام داده و در این راستا از ظرفیت همه دستگاه ها استفاده کند.

علم‌الهدی تاکید کرد:  مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن موضوع بسیار مهمی است زیرا امروز غرب می‌خواهد برای تسلط بر دنیا فرهنگ اسلامی را از بین ببرد زیرا امروز فرهنگ ناب اسلامی در حال فراگیر شدن در جهان است.

وی خاطرنشان کرد: تاریخ نشان می دهد اوایل قرن بیستم مدرنیزاسیون بود و نتیجه آن جنگ‌های جهانی شد که محصول حاکمیت غربی و مدرنیته و پسامدرنیته بوده، اما امروز مدرنیته شکست خورده است و دنیای غرب به دنبال ایجاد دهکده جهانی است.

امام جمعه مشهد در ادامه به فعالیت شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت: اصلی که در شورای فرهنگ عمومی باید بپذیریم، این است که لازم نیست اعضا در بینش‌های سیاسی و فرهنگی اتفاق نظر داشته باشند. نکته مهم این است که همه باید اصول و ارزش‌های دین وانقلاب دفاع کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: استفاده از جوانان در حوزه های فرهنگ سازی می تواند بسیار موثر باشد. نباید کم کاری مسئولان به نام نظام نوشته شده زیرا ساختار نظام ما کامل است.

کد خبر 4211319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha