۱۳ بهمن ۱۳۹۶، ۱۴:۲۰

امام جمعه بشرویه:

همراهی ملت رمز ماندگاری انقلاب است

همراهی ملت رمز ماندگاری انقلاب است

بشرویه_امام جمعه شهرستان بشرویه گفت: رمز ماندگاری انقلاب اسلامی ایران به جهت همراهی و وحدت ملت ایران بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر،حجت الاسلام و المسلمین محمد شمس الدین امام جمعه شهرستان بشرویه در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان به اهمیت و جایگاه مساجد اشاره کرد و گفت: مساجد سنگرهای جبهه های جنگ نرم هستند و باید این سنگرها را به منظور مقابله با دشمنان تقویت کرد.

وی افزود: در زمان حضرت رسول اکرم(ص) بر حضور در مساجد تاکید فراوان می شده و اکثر تصمیمات مهم و اساسی نیز در مساجد گرفته می شد.

حجت الاسلام شمس الدین ادامه داد: یکی از اقدامات رسول اکرم(ص) ساخت مسجد بوده و مسجد قبا اولین مسجدی ست که به دست ایشان ساخته شده و اقامه نماز در این مسجد از ثواب بسیاری برخوردار است.

خطیب جمعه این هفته شهرستان بشرویه بیان کرد: نیاز است تا امروز خیرین و نیکوکاران علاوه بر ساخت مسجد در زمینه آبادانی و مرمت مساجد موجود نیز اقدام کنند.

وی از عموم مردم و خیرین شهرستان بشرویه خواست تا بخشی از کمک های نقدی و غیر نقدی خود را در جهت آبادانی و ساخت مساجد هزینه و خرج کنند تا ذخیره دنیا و آخرتشان شود.

امام جمعه شهرستان بشرویه نیز در ادامه خطبه های این هفته نیز ضمن اشاره به ایام دهه فاطمیه(س) و همزمانی این ایام با دهه مبارک فجر گفت: خوشبختانه در این ایام مراسمات مختلف فرهنگی مذهبی مناسبی در شهرستان در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام شمس الدین بیان کرد: ایام الله ها روزهای خاصی هستند که خداوند آنها را تعیین کرده است و ما نیز ایام الله دهه مبارک فجر را مدیون امام راحل هستیم و در این ایام با عنایت خداوند متعال انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

وی ادامه داد: ما باید نسل جوان و نوجوان خود را با ظلم های زمان پهلوی وجنایت هایی که انجام دادند آشنا کنیم و نگذاریم دشمن با افکار غلط ذهن جوانان ما را به سمت خود بکشاند.

حجت الاسلام شمس الدین بیان کرد: در زمان شاه و پهلوی ملت ما فشار بسیاری را تحمل کرده و تنها مستعمره آمریکا و انگلیس بوده ایم.

خطیب جمعه شهرستان بشرویه نیز گفت: وضعیت تغییر در نظام انقلاب اسلامی تنها با همت مردم و راهنمایی های امام راحل(ره) شکل گرفت و این حرکت الهی بود با وحدت ملت امکان پذیر شد.

وی گفت: امروز باید مسؤلان ما بدانند تنها مردم تصمیم گیرنده نظام هستند و ادامه حیات این نظام و انقلاب تنها با کمک و همراهی مردم صورت خواهد گرفت.

حجت الاسلام شمس الدین افزود: هدف اصلی دشمنان اسلام و به خصوص دشمنان ایران تنها تفرقه افکنی میان مسلمانان و مردم می باشد و این هدف را از طریق مهره هایی چون طالبان، داعش و وهابیون دنبال می کنند.

امام جمعه شهرستان بشرویه بیان کرد: وظیفه ما در قبال این انقلاب تنها حمایت و حفظ وحدت کلمه در برابر نظام و رهبری می باشد، چرا که تنها این وحدت مردم دشمن را هراسان کرده است.

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران پس از چهل سال اکنون به عنوان یک الگو برای دیگر کشورهای پیشرفته است که نشان از اقتدار این نظام در جهان دارد.

وی در خصوص مشکلات شهرستان و اقدامات صورت گرفته هم گفت: وجود دو حوزه علمیه خواهران و برادران در این شهرستان یک پتانسیل است و باید جمعیت حوزه ها را بیشتر از قبل کرد که خوشبختانه حوزه علمیه بشرویه جز برترین های حوزه استان خراسان بزرگ شده است.

کد خبر 4216948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha