۱۶ بهمن ۱۳۹۶، ۱۸:۴۴

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد:

بهره‌مندی تمام شهرهای خراسان جنوبی از خدمات نسل سوم و چهارم همراه

بهره‌مندی تمام شهرهای خراسان جنوبی از خدمات نسل سوم و چهارم همراه

بیرجند- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در حال حاضر تمام شهرهای استان خراسان جنوبی از خدمات نسل سوم و چهارم همراه بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد آذری جهرمی بعدازظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بنا بر برنامه‌ریزی دولت در ایام دهه فجر وزرا به نمایندگی دولت به استان‌های مختلف سفر خواهند کرد و از نزدیک با مشکلات مردم و استان‌ها آشنا و مسائل را پیگیری خواهند کرد.

وی با بیان اینکه به‌صورت خاص در حوزه ارتباطات با اعتباری بالغ‌بر ۱۴۰ میلیارد تومان در یک سال گذشته پروژه‌هایی در حوزه «آی سی تی» اجرا شده است، افزود: تمام شهرهای استان از خدمات نسل سوم و چهارم همراه بهره‌مند شده‌اند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه یک شکاف دیجیتالی بین مناطق شهری و روستایی وجود داشت، گفت: در استان خراسان جنوبی با توجه به برنامه‌ریزی صورت  گرفته از امروز در ۳۱۰ روستا خدمات ایرانسل قابل‌دسترسی است و ۱۸۲ روستا فاقد ارتباط در استان به یمن ایام دهه فجر از امروز به‌صورت هم‌زمان از خدمات همراه اول و ایرانسل بهره‌مند می‌شوند.

هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی مانده است

آذری جهرمی با بیان اینکه ۸۷۴ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان وجود دارد که از این تعداد ۴۴۰ روستا در گذشته و ۱۸۰ روستا امروز از مزایای ارتباطات بهره‌مند شده‌اند، عنوان کرد: هنوز تا نقطه مطلوب فاصله زیادی مانده است که امید است در آینده‌ای نزدیک محقق شود.

وی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته مرکز توانمندسازی کسب‌وکارهای نوپا در استان راه‌اندازی شده است، بیان کرد: اعتبارات مرکز توانمندسازی استان نسبت به سال گذشته دو برابر خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه مرکز توانمندسازی کسب‌وکارهای نوپای استان را موردحمایت قرار داده و در جهت تقویت آن‌ها تلاش می‌کند، افزود: کار کردن بیشتر در عرصه توسعه ارتباطات استان و توسعه توانمندسازی کسب‌وکارهای نو پا با ایجاد پارک‌های تخصصی علم و فناوری درخواست استان است که پیگیری‌های لازم در این خصوص انجام خواهد شد.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی فشرده‌ای انجام خواهد شد تا ظرف شهریورماه سال آینده مشکلات حوزه ارتباطی استان برطرف شود، گفت: مشکلاتی در حوزه منابع آبی استان وجود دارد که پیگیر آن‌ها نیز در مرکز خواهیم بود.

وی با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات شبکه‌ای است که سه لایه شبکه، خدمات و محتوا به لحاظ مفهومی دارد، اظهار داشت: به لحاظ اسناد تصویبی شورای فضای مجازی سند توسعه زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات را مصوب کرده است که ۷۵ درصد مسئولیت در این حوزه به‌صورت ویژه با وزارت ارتباطات است.

آذری جهرمی بیان کرد: برای اینکه بتوانیم به گامی مؤثر در عرصه ارتباطات برسیم ۳۱ پروژه تعریف‌شده است که از شش ماه آینده بهره‌برداری از این پروژه آغاز و ظرف دو سال آینده به نقطه مطلوب زیرساخت‌ها خواهیم رسید.

وی با اشاره به اینکه دولت مسئولیتی برای توسعه پیام‌رسان ندارد و بخش‌های خصوصی باید در این زمینه کار کنند و دولت از آن‌ها حمایت خواهد کرد، گفت: وزارت ارتباطات پهنای باند برای اتصال به سرورها را در اختیار بخش‌های خصوصی قرار خواهد داد و برای مصرف آن تعرفه‌های ترجیحی و وام‌های کم‌بهره در اختیار آن‌ها قرار خواهد داد که این وزارت خانه از پنج ماه گذشته تکالیف خود را در خصوص پیام‌رسان داخلی انجام داده است.

کد خبر 4220384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha