۲۴ بهمن ۱۳۹۶، ۰:۰۶

عضو کمیسیون بهداشت مجلس عنوان کرد؛

رشد ۲۰۰ درصدی تعرفه برخی رشته های پزشکی در ۴ سال اخیر

رشد ۲۰۰ درصدی تعرفه برخی رشته های پزشکی در ۴ سال اخیر

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تاکید بر تعدیل در تعرفه های پزشکی، گفت:‌ تعرفه برخی رشته ها تا ۳۰۰ درصد هم افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن علیجانی زمانی، درخصوص انتقادها نسبت به میزان تعرفه های پزشکی، گفت:‌ متاسفانه تعرفه ها همه ساله تا پیش از پایان سال اعلام نشده و درسال جدید میزان آن به هرمقداری اعلام می شود، بنابراین این مشکل خود سبب ایجاد معضلاتی برای جامعه پزشکی می شود. طبق قانون، قبل از آغاز سال جدید باید قانون جدید تعرفه‌ها ابلاغ شود؛ این درحالی است که همواره شاهدیم که چهار و پنج ماه بعد از آغاز سال تعرفه‌ها را اعلام و ابلاغ می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برای تغییر درمیزان تعرفه های پزشکی نمی توان یک حکم واحد برای تمامی رشته ها اعلام کرد، افزود:‌ درحال حاضر طبق توافق با شورای عالی بیمه کتاب ارزش نسبی خدمات و یا همان کتاب تعرفه گذاری با هدف اصلاح دراختیار سازمان نظام پزشکی قرار دارد، بنابراین مسئولان این سازمان ارزش های نسبی را برای کل کشور بومی‌سازی می کنند.

علیجانی با انتقاد از اینکه در طی چند سال گذشته تعرفه برخی رشته های پزشکی افزایش پیداکرده است، تصریح کرد:‌ متاسفانه تعرفه برخی رشته های پزشکی نیز افزایش قابل قبولی نداشته است، بنابراین افزایش میزان تعرفه ها باید عادلانه شده به این شکل که برخی تعرفه ها باید کاهش و تعرفه برخی رشته ها باید افزایش پیدا کند؛ بنابراین به طور یکسان نمی توان برای تمامی رشته های پزشکی افزایش تعرفه ها را در نظر گرفت؛ متاسفانه تعرفه برخی رشته ها در طی ۴ سال اخیر حتی تا ۲۰۰ درصد هم افزایش داشته است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به اینکه هزینه یک سونوگرافی به دلیل رشد ۳۰۰ درصدی تعرفه از ۶۰ هزارتومان به ۱۸۰ هزارتومان رسیده است، گفت: در مجموع باید از تعدیل برای میزان تعرفه ها استفاده کرد، به این معنا که برای برخی رشته ها افزایش و برای رشته های دیگر پزشکی کاهش تعرفه ها باید اعمال شود؛ قطعا متناسب سازی تعرفه ها درارایه خدمات درمانی به مردم تاثیر موثری دارد.

کد خبر 4226035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha