۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۱۴

فرمانده نیروی زمینی ارتش:

انتقال اجساد سانحه هواپیما تا غروب امروز انجام می شود

انتقال اجساد سانحه هواپیما تا غروب امروز انجام می شود

قزوین- فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: با کمک یگان ویژه کلاه سبزها و استفاده از تجهیزات ویژه، انتقال اجساد و لاشه هواپیما تا غروب امروز چهارشنبه انجام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه وارد قزوین شد و از لشکر ۱۶ زرهی قزوین و میزان آمادگی و دستاوردهای نظامی آن در صنایع دفاعی بازدید کرد.

امیر حیدری در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص کمک به نیروهای امدادی در حادثه سقوط هواپیما در منطقه دنا اظهارداشت: ارتش فدای ملت شعار همه ماست و در همه عرصه هایی که ملت نیاز داشته وارد کار شده ایم و در سقوط این هواپیما که همه را متاثر کرد نیز بلافاصله با دستور فرمانده کل قوا که دستور فرمودند همه توانمندی نیروها پای کار بیاید بلافاصله یگان تیپ ۶۵ کلاه سبزها که از نیروهای منحصر بفرد است پای کار آمد و با فناوری تجسس توانست محل سقوط را شناسایی کند وبابالگرد برای حضور آماده شدیم تالاشه هواپیماو اجساد منتقل شود که این کار تا دیروز غروب ادامه داشت.

وی اضافه کرد: شرایط جوی اجازه نمی داد وارد کار شویم لذا نیروهای کلاه سبز دیشب به منطقه نفوذ کردند و با همکاری نیروهای امداد و نجات هلال احمر ساعت ۲۱.۳۰ دیشب به قله رسیدند و شب را در قله مستقر شدند و از امروز صبح شناسایی اجساد آغاز شده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: امروز اولین اجساد در محل حادثه جمع آوری شده و امیدواریم تا ساعت ۱۲ امروز به دامنه برسد و عملیات تخلیه اجساد تا امروز غروب انجام می شود و لاشه را به پایین منتقل می کنیم و دنبال جعبه سیاه هستیم.
 
امیر حیدری بیان کرد: جستجو همچنان در محل حادثه ادامه دارد ودستگاه فلز یاب ویژه ای راهم که تازه تهیه شده وارد منطقه کرده ایم تا جعبه سیاه هواپیما پیدا شود و با همراهی خوب وزیر راه دنبال کشف جعبه سیاه، اجساد و لاشه هواپیما هستیم و این عملیات با کمک کلاه سبزها در جریان است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهارداشت: یک یگان هم از نیروهای واکنش سریع وارد میدان شده و آماده خدمت رسانی است.

مهارت آموزی در دوره سربازی تقویت شده است

وی درپاسخ به سوال خبرنگار مهر که برای مهارت آموزی سربازان چه تدبیری اندیشیده شده گفت: رهبر انقلاب تاکید دارند که محیط سربازی خوش آیند سازی شود و از سربازان چهره های متخصص و متعهد و انقلابی بسازیم و وارد جامعه کنیم.

وی افزود: در این راستا یکی از برنامه های نیروی زمینی ارتش راه اندازی قرارگاههای مهارت آموزی است که در ستاد کل یک قرارگاه مهارت آموزی راه اندازی شده و در لشکرهای مناطق هم تشکیلات کوچکتری داریم تا سربازان بر اساس تخصص و مهارت هایی که دارند مورد استفاده قرار گیرند و این آموزش به سایر سربازان هم منتقل شود و درصددیم تا هر سربازی که وارد ارتش می شود از وی بعنوان یک نیروی متخصص استفاده شده و توان مهارتی نیز تقویت شود.

امیر حیدری در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر در خصوص وضعیت پاکسازی میادنی مین باقیمانده ازدوران دفاع مقدس هم اظهارداشت: پاکسازی میادین مین در اقصی نقاط مرزی پس از قطعنامه انجام شده و تقریبا به پایان رسیده اما شرکت هایی که کارهای عمرانی در مناطق انجام می دهند ما یک بازنگری می کنیم که کاری نماند و هیچ حادثه احتمالی رخ ندهد و زمیتهای منطقه کامل پاکسازی شده و امن باشد.

وی در پایان گفت: با آمادگی کامل نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و با حضور مقتدرانه در مرزها اجازه نمی دهیم هیچ دشمنی به کشور نگاه طماعانه و مغرضانه داشته باشد و با کوچکترین حرکتی طومارش را در هم می پیچیم.

کد خبر 4233404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha