وزارت خارجه سوریه:

برخی مسئولان غربی در جنایات تروریستها ضد ساکنان دمشق شریک هستند

برخی مسئولان غربی در جنایات تروریستها ضد ساکنان دمشق شریک هستند

وزارت خارجه سوریه در واکنش به حملات شدید خمپاره ای گروههای مسلح به مناطق مختلف دمشق، برخی مسئولان غربی را در جنایاتی که علیه غیرنظامیان رخ می دهد، سهیم دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، وزارت خارجه سوریه با ارسال دو نامه جداگانه به دبیر کل سازمان ملل و رئیس دوره ای شورای امنیت اعلام کرد: گروههای تروریستی مسلح از مناطق تحت کنترل خود در غوطه شرقی، مناطق مختلف دمشق را در روز سه شنبه با دهها گلوله خمپاره هدف قرار دادند که بر اثر آن دهها غیرنظامی کشته و زخمی شده اند. خیابانهای دمشق و محله های مسکونی، مدارس، بیمارستانها، درمانگاهها، موسسات دولتی وبرخی مراکز دیپلماتیک هدف قرار گرفته اند.

وزارت خارجه سوریه بیان کرد: این تشدید حملات تروریستها و هدف قرار دادن دمشق با بیش از ۴۵ گلوله طی ساعات گذشته به کشته شدن ۶ نفر و زخمی شدن بیش از ۲۹ نفر منجر شده است. این تروریستها طی هفته های گذشته بیش از ۱۵۰۰ گلوله خمپاره شلیک کرده اند که بر اثر آن صدها غیرنظامی که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می دهند، کشته و زخمی شده اند.

در نامه های وزارت خارجه سوریه آمده است: این حملات در شرایطی رخ می دهد که برخی مسئولان غربی و دیگران به موضع گیری علیه دولت سوریه پرداخته اند که این جز در راستای حمایت مستقیم از این تروریستها و تشویق آنها به ادامه اقدامات تروریستی و قتل بدون بازخواست آنها نیست. این مسئولان غربی در جنایات تروریستها علیه شهروندان بی گناه در دمشق و حومه آن شریک هستند به ویژه که این مسئولان حق دفاع دولت سوریه از شهروندانش و مبارزه با تروریسم را منکر می شوند. این در راستای ادامه توطئه پَست و کثیفی است که آنها از حدود هفت سال قبل در همه سوریه انجام می دهند و دست به کشتار و انفجارهای تروریستی با دستور اربابان خود در پایتخت های معروف غربی و خلیج فارس می زنند.

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: این حمله در عزم دولت سوریه در مبارزه با تروریسم و ایجاد  ثبات و حمایت از ملت سوریه خللی وارد نمی کند. ما خواستار محکومیت این اقدام از سوی شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل هستیم. ممانعت برخی کشورهای غربی از محکومیت این جنایات تروریستی به مثابه پیامی به تروریستها و رژیم های حامی آنها برای ادامه اقدامات تروریستی و جنایاتشان علیه ملت سوریه و قرار دادن شهروندان در غوطه شرقی و دیگر مناطق به عنوان گروگان و سپر انسانی در راستای اهداف گروههای تروریستی و حامیان آنهاست.

کد خبر 4233666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha