۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۰۰

برگزاری همایش بزرگ شاهنامه‌خوانی دانش‌آموزی در کازرون

برگزاری همایش بزرگ شاهنامه‌خوانی دانش‌آموزی در کازرون

کازرون- همایش بزرگ هفتمین دوره مسابقه شاهنامه‌خوانی دانش‌آموزی در دبیرستان دخترانه حجاب کازرون برگزار شد.

معاون آموزشی اداره آموزش‌وپرورش کازرون در حاشیه همایش بزرگ مسابقه شاهنامه‌خوانی دانش‌آموزی دبیرستان‌های متوسطه اول این شهرستان که با حضور جمعی از دبیران ادبیات فارسی واولیای دانش آموزان درمحل دبیرستان متوسطه اول نمونه دولتی حجاب کازرون برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار مهراظهار داشت: امسال برای هفتمین سال متوالی مسابقه  نقالی شاهنامه خوانی  دانش آموزی بعنوان یکی از برنامه های عملیاتی حوزه معاونت آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش کازرون باشرکت بیش از ۴۰ دانش‌آموز منتخب دختر و پسر از دبیرستان‌های متوسطه اول با شکوه خاصی در فضایی شاعرانه برگزار شد.

رضا جاویدی هدف از برگزاری نقالی شاهنامه‌خوانی توسط دانش‌آموزان را آشنایی بیشتر نسل جوان به مرام و منش، سخاوت و جوانمردی و نیز آشنایی آنان به رسوم کهن و مفاخر ملی و ادبی به ویژه شاعر گرانسنگ سراینده شاهنامه فردوسی بزرگ، تقویت حس خود باوری در دانش آموزان، عنوان و تصریح کرد: شاهنامه‌خوانی و اهمیت به ادبیات حماسی، تعلیمی، اخلاقی  جوانان و نوجوانان را تشویق به پاسداشت هویت ملی و تاریخی این مرزوبوم پرگوهر می‌کند.

معاون آموزشی اداره آموزش‌وپرورش کازرون، آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ و ادبیات کشور،میهن‌دوستی، تقویت مهارت ارتباطی، قدرت بیان و نقالی را از دیگر اهداف مسابقه شاهنامه دانش‌آموزی برشمرد.

وی متذکرشد:اثرگذاری فردوسی و شاهنامه او برزبان و ادب پارسی انکار ناشدنی است.

جاویدی بابیان اینکه فردوسی از معدود شاعرانی است که هیچ‌گاه زبان و کلام خود را به الفاظ زشت و ناپسند آلوده نکرده است تصریح کرد: نسل جدید به‌ویژه دانش‌آموزان می‌توانند با بهره‌گیری از گفتار و منش این شاعر بلندآوازه زبان و کردار خود را از هرگونه الفاظ بد و کارهای زشت و ناپسند دور دارند و همواره دنبال کسب هنر و دانش باشند.

معاون آموزشی آموزش و پرورش کازرون خاطرنشان کرد: پیش از اجرای مسابقه شاهنامه خوانی مرحله شهرستان، کارگاه توجیهی و آموزشی شاهنامه خوانی و چگونگی نقالی توسط مدرس دوره آقای حسام شیخ الحکمایی برگزارشد.

وی در پایان از داوران و متصدیانی که در برگزاری شایسته این همایش نقش به‌سزایی داشتند تقدیر کرد و متذکر شد: برگزاری هفتمین دوره همایش بزرگ مسابقه شاهنامه‌خوانی دانش‌آموزی امسال به همت پژوهش‌سرای رازی، دبیرستان دخترانه نمونه دولتی حجاب وسرگروه آموزشی درس ادبیات فارسی این شهرستان صورت گرفت.

کد خبر 4236470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha