روزنامه الحیات به نقل از منابع دولتی عراق خبر داد؛

پرونده اختلافات بغداد و اربیل تا چند هفته آتی بسته می شود

پرونده اختلافات بغداد و اربیل تا چند هفته آتی بسته می شود

منابع آگاه دولتی عراق به روزنامه الحیات عربستان خبر داده اند که احتمالا پرونده اختلافات بغداد و اربیل طی چند هفته آتی و پیش از آغاز تبلیغات انتخابات پارلمانی بسته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الحیات، دولت مرکزی عراق روز گذشته اعلام کرد که ممنوعیت پروازهای خارجی به اقلیم کردستان را به مدت سه ماه تمدید کرده است اما در عین حال تأکید کرد که این مدت زمان الزامی نیست.

در حالی که این تصمیم حاکی از باقی ماندن اختلافات موجود میان اقلیم کردستان عراق و بغداد بعد از دیدارهای متعدد مسئولان اقلیم کردستان با مسئولان دولت مرکزی عراق است منابع آگاه به روزنامه الحیات خبر دادند که ممکن است بحران اقلیم کردستان و بغداد طی چند هفته آتی حل و فصل شود.

با وجود اینکه مسأله ممنوعیت پروازهای خارجی در فرودگاه های اقلیم کردستان عراق از اهمیت بالایی برخوردار است اما اختلاف اصلی اربیل و بغداد مربوط به پرداخت حقوق کارکنان دولتی اقلیم کردستان است. در همین راستا منابع آگاه دولتی به روزنامه الحیات گفته اند که پرونده اختلافات بغداد و اربیل از جمله پرداخت حقوق کارکنان دولتی و مسأله فرودگاه های اربیل طی چند هفته آتی حل و فصل خواهد شد.

این منابع تأکید کرده اند که پرونده اختلافات اربیل و بغداد احتمالا تا پیش از آغاز تبلیغات انتخابات پارلمانی بسته خواهد شد تا حل و فصل این پرونده از سوی هیچ جریانی به عنوان دستاوردی در تبلیغات های انتخاباتی مورد استفاده قرار نگیرد.

یکی از اصلی ترین دلایل عدم پرداخت حقوق کارکنان دولتی در اقلیم کردستان به وسیله بغداد این است که اربیل به صورت جداگانه نفت اقلیم کردستان را به فروش می رساند و بغداد تأکید دارد در صورتی که اربیل به صورت خودمختار نفت این مناطق را بفروشد باید حقوق کارکنان دولتی اقلیم را نیز خود پرداخت کند.

کد خبر 4238368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha