۱۱ اسفند ۱۳۹۶، ۱۰:۴۶

مهدی ابراهیم زاده در گفتگو با مهر:

هنرمند استاد صدابرداری است/ سختی کار با کامارو در «سمفونی نهم»

هنرمند استاد صدابرداری است/ سختی کار با کامارو در «سمفونی نهم»

مهدی ابراهیم زاده صدابردار فیلم سینمایی «سمفونی نهم» ساخته محمدرضا هنرمند از چالش هایش با ماشین کامارو در این فیلم گفت.

مهدی ابراهیم زاده صدابردار سینما در گفتگو با خبرنگار مهر درباره جدیدترین فعالیت های خود بیان کرد: در حال حاضر مشغول کار در فیلم سینمایی «سمفونی نهم» به کارگردانی محمدرضا هنرمند هستیم البته در حال حاضر کار فیلمبرداری انجام نمی شود زیرا یک بخشی از این فیلم پروداکشن خاصی دارد که این پروداکشن باید ساخته شود.

وی با اشاره به همکاری اش با محمدرضا هنرمند عنوان کرد: کار با آقای هنرمند برای من یک اتفاق خاص بود و تجربه خوبی را برای من رقم زد برای مثال باید بگویم که ما در «سمفونی نهم» یک ماشین کامارو داشتیم که به دلیل جذابیت بصری از  این ماشین استفاده کردیم اما صدابرداری در آن بسیار مشکل بود زیرا کامارو یک ماشین قدیمی هشت سیلندر است که صدای موتور آن بسیار زیاد است به طوری که وقتی روشن می شد تمام دیالوگ ها را می پوشاند و صدا به صدا نمی رسید. همین موضوع کار را برای من بسیار سخت می کرد اما آقای هنرمند آنقدر دقت و وسواس نسبت به کار صدا داشت که موضوع را برای من راحت کرد البته علاوه بر همفکری با محمدرضا هنرمند با هومن بهمنش فیلمبردار، مشکین مهرگان طراح صحنه و لباس و مهدی بدرلو مدیر تولید نیز مشورت داشتیم و به همین ترتیب توانستیم کار صدابرداری را به خوبی انجام دهیم.

ابراهیم زاده اظهار کرد: بعد از انجام کار صدابرداری در «سمفونی نهم» طی پرس و جویی که از استادان صدابرداری داشتم متوجه شدم که تاکنون کسی کار صدابرداری در ماشین کامارو انجام نداده و فیلمی نبوده است که لوکیشنش یک ماشین کامارو باشد از همین رو با همفکری محمدرضا هنرمند، هومن بهمنش فیلمبردار اثر و مشکین مهرگان طراح صحنه و لباس و مهدی بدرلو مدیر تولید توانستیم این کار را انجام بدهیم. ضمن اینکه ما در این فیلم از چند ماشین دیگر هم استفاده کردیم که همه آنها لوکیشن فیلم بودند.

این صدابردار با اشاره به اینکه محمدرضا هنرمند تخصص زیادی در صدابرداری دارد، اظهار کرد: در زمان فیلمبرداری این اثر محمدرضا هنرمند را نه به عنوان یک کارگردان بلکه به عنوانی یکی از استادان صدا در کنار خودم می دیدم زیرا می توانستم تخصصی ترین و فنی ترین بحث های صدا را با او در میان بگذارم. از همین رو این امر برای من خیلی جذاب بود زیرا برای اولین بار بود که چنین اتفاقی برای من می افتاد البته من پیش از این شنیده بودم که آقای تقوایی و بیضایی همینطور هستند اما به عنوان صدابردار مستقل اولین بار بود که با کارگردانی کار می کردم که از نسل قدیم بود ولی شناخت زیادی روی صدا داشت.

وی در پایان بیان کرد: این فیلم فرم خاصی دارد و فکر می کنم چنین فیلمی در این چند ساله دیده نشده است. این را هم باید بگویم که من تمام صداها را توسط میکروفن مینی گان روی بوم گرفتم که به نظرم بُرد زیادی برای من محسوب می شود.

کد خبر 4239602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha