۱۳ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۳۱

شهردار بندرعباس :

باغ پرندگان یکی از پروژه های شاخص عمران شهری بندرعباس است

باغ پرندگان یکی از پروژه های شاخص عمران شهری بندرعباس است

بندرعباس - شهردار بندرعباس عنوان کرد: باغ پرندگان یکی از پروژه های شاخص عمران شهری بندرعباس است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس امینی زاده ظهر یکشنبه در آیین افتتاح پروژه باغ پرندگان در بندرعباس عنوان کرد: باغ پرندگان در فاصله چهارکیلومتری جاده بندرعباس- میناب در مساحت ۷ هکتار متشکل از ۷زون که ۴زون مسقف و مابقی روباز و ۲۵قفس به عنوان یکی از پروژه های گردشگری است که عملیات اجرایی آن در طی یکسال گذشته آغاز و با اعتباری بالغ بر ۱۲میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

وی گفت: در سال آینده هم طرح های گردشگری زیادی وجود دارد که به بهره برداری خواهند رسید.

در ادامه این آیین استاندار هرمزگان اظهار داشت: بعد از یکسال تلاش و کوششاین پروژه به اتمام رسید با نگاه کردن به این پروژه رد پای هر یک از دستگاههای اجرایی هرمزگان را میبینم،عملکرد دستگاههای اجرایی هرمزگان قابل تقدیر است ودیده می شود که همه مدیران اجرایی به این مرحله رسیدند که باید باهم فضایی را ایجاد کنند که با یاری همدیگر روند سریع تری را برای آبادانی هرمزگان دنبال کنند.

فریدون همتی گفت: از نیروهایی که اینجا مسئول و مراقب هستند می خواهم که به گونه ای از این پارک مراقبتت کنند تا برنامه ای برای رفاه، آسایش، گردشگری، تفریح ونشاط برای مردم عزیزفراهم بیاوریم و ازمردم  میخواهم از این مجموعه استفاده کنند.

وی ادامه داد: بندرعباس بعنوان مرکز استان با تراکم جمعیت بالا و روند شکل گیری همه صنایع وواحدهای فعالیتی به سمت یکی از کلان شهرها در حرکت است و این مسئله مشکلاتی را بوجود آورده است که باید با سرعت زیاد ودر کمتر از دوسال مردم بندرعباس مشکلی بعنوان فاضلاب نداشته باشند.

همتی با تاکید به اینکه مسئولین پسماند باید راه های صحیح وبروز راجهت استفاده مجدد از پسماندها وهمچنین دفع حرفه ای بخشی که قابلیت استفاده را ندارند مورد بررسی قرار دهند وبه طور جد باید شهردار ومسئولان به دنبالش باشند.

وی گفت فضای سبزبندرعباس در کوتاه ترین مدت باید پیشرفت چشمگیری را داشته باشد فضای شهر باید کاملا سر سبز وبانشاط باشد خصوصا که گونه های مختلف سرسبزی در هرمزگان وجود دارد که سازگاری با محیط را دارا هستند از فضای سبز کیش بعنوان منطقه آزاد انتظار نمیرودکه به اندازه شهرها وکشورهای دیگری که هستند باشد اما از مجموعه شهرداری میخواهم تلاش کنند فضای سبز بندرعباس را تا حد کیش برساند  در این حدهم هم پذیرفته میشود.

همتی افزود:در ارتباط با خورهای داخل شهر پیگیر هستم الان یک بخش از این خورها مورد مطالعه قرار گرفته وبخشی از آن مورد بررسی قرار گرفته است که باید تبدیل به مکان تفریحی باشدو آب دریا را وارد خورها کنیم تا مکانی برای تفریح وقایق رانی باشدتامردم استفاده کنند انقریب کارش را شروع میکنیم .

وی گفت: نورپردازی شهرجاذبه خاصی دارد درتابستان که هوا گرم می شود مردم برای تفریح در شب از شهر استفاده میکنند این نورپردازی باید یک پروژه مهم باشدودر دستور کار مسئولین مربوطه قرار گیرد .

همتی اضافه کرد: ساحل سازی و ادامه ساحل بلوار ۲۴کیلومتری که تفاهم شده است باید تا خور دوم هم بریم از افراد توانمند برای کار روی ساحل وایجاد زیر ساخت ها برای ایجاد یک برج که یکی از نمادهای بندرعباس است که طراحی شده استفاده می شود به دنبال این هستیم که ساختمان فرمانداری وهمه ادارات که در مجاورت ساحل قرار دارند را از چنگ ادارات در بیاوریم و به جای دیگر انتقال دهیم و آنها را در اختیار بخش خصوص برای زیبا سازی وساخت قرار دهیم .بنابراین همه دستگاههایی که مشرف به ساحل هستند باید خود را برای این کار آماده کنند اگر استانداری جدید هم لازم باشد در اختیارشان قرار میدهم اگر استانداری جدید در زمان فعالیت من بود نمیگذاشتم که هرگز آن را بسازند .(دست حضار)

وی گفت:با توجه به فصل بهاروتابستان  وگرمای بیش از حد شرایط سختی برای مردم در بندرعباس بوجود می آید واذیت میشوند درخواستی ازرییس جمهور داشتم که ما بتوانیم از ظرفیت مناطق آزاد استفاده کنیم و دربخش وسایل نقیله ناوگان مناسبی با قیمتهای مناسب را داشته باشیم وبتوانیم آن را به سامان برسانیم .

استاندار هرمزگان گفت:با توجه به اینکه۴۳درصد ازشهر بندرعباس را بافت فرسوده وناکارآمد احاطه کرده است که سطح وسیعی را شامل میشود از رییس جمهور درخواست هایی را داشتم که پاسخگو بودند اگر در شرق وغرب در بحث بافت های فرسوده کار خوبی را انجام بدهیم  و شرایطها  رابرای سال آینده  مهیا کنیم واقداماتی انجام شد را اطلاع دهیم تا سفری دوباره را به هرمزگان داشته باشند.

همتی گفت: نیازمند کمک مردم وسرمایه گذاری افراد توانمند بومی هستیم  که با هم دست به دست هم دهیم تا شهر بندرعباس را به نقطه ای برسانیم که لایق یک شهر بندری که در کشور ایران است باشد وبندرعباس شهری باشد که با شهرهای بندری دنیا قابل قیاس نباشد.

کد خبر 4242974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha