۱۴ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۲۰

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

فقر فرهنگی و معنوی مددجویان رفع شود/ ضرورت رعایت عدالت اقتصادی

فقر فرهنگی و معنوی مددجویان رفع شود/ ضرورت رعایت عدالت اقتصادی

خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد بر ضرورت ریشه‌کن شدن فقر فرهنگی و معنوی مددجویان کمیته امداد تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید احمد میرعمادی در دیدار با کارکنان کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان در سخنانی با اشاره به تأسیس کمیته امداد اظهار داشت: تأسیس کمیته امداد بر اساس آموزه‌های دینی بوده و امام خمینی(ره) ایجاد این نهاد را امری ضروری و اجتماعی عنوان کردند.

ضرورت حفظ آبرو و عزت مددجویان

وی رفع مشکلات نیازمندان را ازجمله اهداف تشکیل کمیته امداد برشمرد و گفت: کمیته امداد برای خدمت به محرومان و نیازمندان تأسیس‌شده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد بالاترین عبادت در اسلام را خدمت به محرومان اعلام کرد و افزود: یکی از آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران توجه به محرومان است.

آیت‌الله میرعمادی با تأکید بر اینکه نباید به کمیته امداد به‌عنوان یک‌نهاد خدماتی نگاه کرد و این امر اشتباه است تصریح کرد: باید نگاه‌ها به این نهاد تغییر کند و به کمیته امداد به‌عنوان نهادی نگاه شود که آبرومندانه از مجموعه‌ای می‌خواهد حمایت کند.

وی با تأکید بر ضرورت حفظ آبرو و عزتمندی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد گفت: باید با حفظ آبروی مددجویان زمینه توانمندسازی آن‌ها را در جامعه فراهم کرد.

ضرورت رعایت عدالت اقتصادی در کمیته امداد

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه خدمات کمیته امداد باید سمت تخصصی شدن سوق داده شود گفت: این امر مهم و ارزشمند است و این نهاد باید به سمت پرورش نیروهای انسانی توانمند پیش برود.

آیت‌الله میرعمادی بابیان اینکه تأکید امام(ره) و همچنین رهبری نیز توانمندسازی مددجویان تحت پوشش این نهاد بوده است ادامه داد: توجه به ایجاد مشاغل خانگی برای مددجویان کمیته امداد باید در دستور کار قرار گیرد.

وی همچنین با تأکید بر ضرورت رعایت عدالت اقتصادی در کمیته امداد گفت: باید خدمات از سوی این نهاد به‌صورت یکسان ارائه شود و امکانات نیز عادلانه توزیع شوند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد در ادامه سخنان خود با تأکید بر ضرورت شناسایی نیازمندان واقعی از سوی کمیته امداد بیان داشت: باید با برنامه‌ریزی لازم از سوی این نهاد لایه‌های پنهان فقر در جامعه از بین برود.

ضرورت ریشه کردن فقر معنوی مددجویان

آیت‌الله میرعمادی همچنین توجه به ایجاد شغل و تولید از سوی کمیته امداد را یکی دیگر از برنامه‌های مهم برشمرد و گفت: یکی از ضروری‌ترین اقدامات ایجاد شغل و همچنین تولید است.

وی با تأکید بر اینکه فراهم کردن زمینه ایجاد شغل و تولید از وظایف حکومت و دولت است ادامه داد: البته در این رابطه معیار در ایجاد اشتغال تنها پرداخت پول نیست بلکه باید به معنای واقعی زمینه ایجاد شغل و تولید در جامعه فراهم شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد همچنین با تأکید بر اینکه مشی کمیته امداد باید مشی انقلابی باشد گفت: کمیته امداد نباید مشی دیگران را دنبال کند و اقدام به آمار سازی و گزارش عملکرد کند و اگر این‌گونه باشد مسیر انقلابی خود را از دست می‌دهد.

آیت‌الله میرعمادی  بابیان اینکه جامعه ما به آمار و ارقامی که مبتنی بر واقعیت نباشد عادت کرده است افزود: همچنین توجه به مسائل دینی و فرهنگی مددجویان نیز باید از سوی کمیته امداد موردتوجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه علاوه بر توجه به مسائل مالی مددجویان باید به مسائل دینی و معنوی آن‌ها نیز توجه کرد گفت: علاوه بر اینکه فقر مادی مددجویان ریشه‌کن می‌شود باید فقر معنوی آن‌ها نیز ریشه‌کن شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد تأکید کرد: احسان و نیکوکاری گنج پرسود است و قیمتی بالاتر از احسان و نیکوکاری نیست.

کد خبر 4244033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha