۱۶ اسفند ۱۳۹۶، ۰:۱۰

با حضور علما و روحانیون؛

مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال آیت الله گلپایگانی در قم برگزار شد

مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال آیت الله گلپایگانی در قم برگزار شد

قم - مراسم گرامیداشت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی سید محمدرضا گلپایگانی با حضور علما و طلاب حوزه در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم بیست و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی سید محمدرضا گلپایگانی از مراجع تقلید شیعیان شامگاه سه‌شنبه با حضور گسترده طلاب، اساتید حوزه و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

در این مراسم آیت الله العظمی علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید، آیت الله محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، نمایندگان بیوت مراجع تقلید، مسئولان استان حضور داشتند.

همچنین آیت الله مرتضی مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، آیت الله حسینی بوشهری امام جمعه قم، آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، سید مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم و جمعی از اعضای جامعه مدرسین و مجلس خبرگان رهبری از دیگر شرکت گنندگان در این مراسم بودند.

حجت الاسلام ناصر رفیعی در این مراسم طی سخنانی به دوران غیبت اشاره کرد و گفت: ائمه معصومین(ع) نگران این دوران بودند و گاهی از آن به دوران هلاکت، فتنه و حیرت تعبیر کردند و آن را دوران بحرانی نامیدند.

وی  با بیان اینکه در دوران غیبت مرزبانی، بالندگی و حفظ ارکان شریعت بر عهده علما گذاشته شده است، افزود: علمای شیعه بعد از غیبت کبری پنج کار اساسی برای حفظ دین انجام دادند.

توجه آیت الله گلپایگانی به خدمات اجتماعی

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه یکی از کارهای علما نشر علوم بود، گفت: مرحوم آیت الله گلپایگانی با تالیف حدود ۷۱ کتاب به خوبی توانست این نقش را به انجام برساند.

وی برخورد با جریان‌های انحرافی، خدمات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را از دیگر اقدامات علما در دوران غیبت برشمرد و ابراز داشت: حوزه‌های علمیه و مراکز دینی که در داخل و خارج از کشور تأسیس شده و فعالیت می‌کنند نتیجه تلاش علما و بزرگانی چون آیت الله گلپایگانی بوده است.

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های آیت الله گلپایگانی اهمیت به خدمات اجتماعی بوده است، تصریح کرد: علما تنها به خدمات دینی بسنده نکرده و بسیاری از مراکز درمانی و بیمارستان‌ها نیز توسط علما ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه علما و مراجع ما در طول تاریخ سیاسی بودند، افزود: آیت الله گلپایگانی در زندگی خود همواره همراه نظام و یار امام راحل بود و اعتقاد داشت که هیچ نظامی مانند نظام جمهوری اسلامی خیر خواه مردم نیست.

کد خبر 4245543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha