۱۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۵:۳۳

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

مجالس اهل بیت(ع) معرفت افزا باشد/اخلاص لازمه کار مداحی

مجالس اهل بیت(ع) معرفت افزا باشد/اخلاص لازمه کار مداحی

بیرجند- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه مجالس اهل بیت(ع) باید معرفت افزا باشد، گفت: اخلاص یکی از ضروریات کار مداحی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمد رضایی ظهر چهارشنبه در جمع بانوان مداح و مبلغ سنتی خراسان جنوبی بیان کرد: نباید به مداحی به عنوان حرفه و شغل نگاه شود.

وی با بیان اینکه مداحی، معامله با خداوند است، افزود: مداحان اهل بیت از بهترین اقشار تاثیرگذار جامعه بوده و باید برای خوراک مجلس به  آن ها متوسل شوند.

حجت الاسلام رضایی با تاکید بر اینکه مجالس اهل بیت و مداحی ها باید معرفت افزا باشد، افزود: مطالعه، لازمه این امر بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اخلاص را از دیگر ضروریات کار مداحی دانست  و گفت: امروزه اخلاص تاثیر زیادی بر ذهن افراد داشته که باید مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه در عصر کنونی آسیب های اجتماعی جامعه را تهدید می کند، افزود: مداح باید درد و آسیب ها را احصاء کرده و بر اساس آن نیز پیش برود.

حجت الاسلام رضایی ادامه داد: اگر کلام اهل بیت(ع) در مردم شکل گیرد، انسان ساز شده و آرامش را به جامعه تزریق می کند.

وی با تاکید بر اینکه مداح باید معرف معارف اهل بیت(ع) باشد، اظهار کرد: همچنین در مداحی ها باید از منابع معتبر و به روز استفاده شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: اشعار مداحان باید ریشه در قرآن و فرمایشات اهل بیت داشته باشد.

کد خبر 4246116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha