۱۸ اسفند ۱۳۹۶، ۲۱:۴۴

سفیر ایران در لندن:

طرفداران فرقه شیرازی به سفارت ایران در لندن تعرض کردند

طرفداران فرقه شیرازی به سفارت ایران در لندن تعرض کردند

حمید بعیدی‌نژاد سفیر ایران در انگلیس دقایقی پیش تأیید کرد که افرادی سفارت تهران در لندن را مورد تعرض قرار داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، بعیدی نژاد در پیامی در شبکه اجتماعی توئتیر نوشت: دقایقی پیش اندکی از طرفداران فرقه شیرازی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن تعرض نموده و با شکستن پرچم در حال شعار علیه مقامات کشور، لعن عایشه، ابوبکر عمر و عثمان هستند. به هنگام ورود آنها با چماق و قمه دیده شدند.

منابع خبری نیز اعلام کردند که عده ای با عنوان حمایت از بیت سید صادق شیرازی و اعتراض به دستگیری سید حسین شیرازی امروز در لندن متعرض سفارت ایران در این شهر شده و با بالا رفتن از دیوار سفارت پرچم های خود را به نمایش آوردند.

این افراد که تصاویر سید صادق شیرازی و سید حسین شیرازی را در دست دارند،  وابسته به گروهی با عنوان هیات «خدام المهدی» هستند که در حومه لندن فعالیت دارند.

شبکه ماهواره ای فدک که گفته می شود وابسته به یاسر حبیب (کویتی الاصل)  است و ارتباط خاص با هیات خدام المهدی دارد پوشش پر رنگی به این ماجرا داده است.

شبکه ماهواره ای فدک دیدگاه های تندی راجع به ایران  و بر دیدگاه های اختلافی بین تشیع و اهل سنت تاکید و اصرار می ورزند.

بر اساس اعلام شبکه بی بی سی، پلیس لندن می‌گوید ساعت ۱۶:۲۰ به وقت محلی به آنها گزارش شده است که افرادی وارد سفارت ایران شده‌اند. به گفته پلیس این اشخاص چهار نفر هستند و ماموران در حال رسیدگی به وضعیت هستند. هنوز کسی بازداشت نشده است.

بعید نژاد در دومین توئیت خود از این حادثه چنین نوشت: پلیس با آوردن بالابر بلند در خیابان، خود را روبروی بالکن سفارت و در موقعیت جلوی متعرضین قرار داده و میخواهد با گفتگو چهار جوان متعرض را دعوت به تسلیم نماید.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز در این زمینه گفت: عناصر متجاوز به سفارت ایران در لندن که تعدادشان پنج یا شش نفر بوده است توسط پلیس لندن بازداشت شدند و تعرض به سفارت ایران پایان یافته است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران در این زمینه گفته بود که  بلافاصله پس از وصول این خبر دکتر عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران را به سفیر انگلیس در تهران منتقل کرده و خواهان محافظت کامل پلیس از دیپلمات های کشورمان در لندن، و برخورد فوری پلیس با مهاجمین شد.

 سفیر انگلیس در تهران نیز ضمن ابلاغ عذرخواهی رسمی دولت انگلیس گفت: پلیس ضدشورش انگلیس در محل حضور یافته و اوضاع را تحت کنترل دارد. وی گفت تمامی اقدامات لازم برای محافظت از جان دیپلمات های ایران و جلوگیری از ورود مهاجمین به داخل سفارت به عمل آمده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام اینکه متعرضان به بالکن سفارت کشورمان در لندن دستگیر شدند از ختم این غائله نمایشی خبر داد. قاسمی خواستار محاکمه و مجازات آمران و عاملان این اقدام شد.

بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در لندن نیز از دستگیری متجاوزان خبر داد و گفت: چهار متعرض توسط پلیس دستگیر و با ماشین به ایستگاه پلیس برده شدند. هنوز از احتمال حضور افراد دیگری از این فرقه در اطراف ساختمان اطمینان وجود ندارد.

در همین حال «قاسم فهد» نماینده امور رسانه‌ای «صادق شیرازی» در لندن، به بی‌بی‌سی فارسی گفت این افراد طرفداران فرقه شیرازی هستند که مستقلا این کار را کرده‌اند.

وی با بیان این که این افراد ارتباط سازمانی با شیرازی و نمایندگانش ندارند یادآور شد که تجمع‌هایی اعتراضی در چند شهر عراق نیز برگزار شده است و در روزهای آینده نیز اعتراضات  ادامه پیدا خواهد کرد.

کد خبر 4247391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha