۲ فروردین ۱۳۹۷، ۱۸:۵۹

با محور جنگ‌تجاری آمریکا و تنش با روسیه؛

نشست سران اتحادیه‌اروپا آغاز شد/ دیدار سران انگلیس، فرانسه وآلمان

نشست سران اتحادیه‌اروپا آغاز شد/ دیدار سران انگلیس، فرانسه وآلمان

نشست سران اروپا با دستور کار جنگ‌تجاری آمریکا در حالی در بروکسل آغاز شد که سران سه کشور انگلیس، فرانسه وآلمان نیز در حاشیه آن موضوع مسمومیت جاسوس سابق روس‎تبار را مورد بررسی قرار می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، نشست سران ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا دقایقی پیش در مقر این اتحادیه واقع در بروکسل آغاز شد.

از محورهای مهم مطرح در این نشست، بررسی تهدیدات تجاری دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اعمال تعرفه های سنگین بر فولاد وارداتی این کشور از کشورهای اروپائی است.

خبرگزاری فرانسه همچنین در همین رابطه اعلام کرد: قرار است در حاشیه این نشست، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، ترزا می نخست وزیر انگلیس و امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه هم با یکدیگر دیدار کنند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، از محورهای مهم دیدرا سران این سه کشور، بحث و رایزنی پیرامون مسمومیت «سرگئی سکریپال» جاسوس دوجانبه سابق و دخترش خواهد بود.

گفتنی است تنش‌ها از روز چهارم مارس و همزمان با مسمومیت «سرگئی سکریپال» جاسوس دوجانبه روس‌تبار بالا گرفت.

انگلیس با نشانه گرفتن انگشت اتهام خود به سمت روسیه، ضمن تعلیق روابط دیپلماتیک در سطوح بالا، ۲۳ دیپلمات روس را اخراج کرد- اقدامی که ساعاتی پیش با مقابله‌به‌مثل مشابه مسکو همراه بود.

لازم به ذکر است، «گاوین ویلیامسون» وزیر دفاع انگلیس چند روز پیش و در اوج تنش های دیپلماتیک میان لندن- مسکو، اقدام به فحاشی علیه روسیه کرد و اعلام کرده بود: روسیه باید دهانش را بسته و گم شود!

کد خبر 4257039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha