۲۹ فروردین ۱۳۹۷، ۱۵:۲۸

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی خراسان جنوبی:

سیل و تگرگ به محصولات کشاورزی ۹ شهرستان خراسان جنوبی خسارت زد

سیل و تگرگ به محصولات کشاورزی ۹ شهرستان خراسان جنوبی خسارت زد

بیرجند- مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی خراسان جنوبی از خسارت سیل و تگرگ به محصولات کشاورزی ۹ شهرستان استان طی هفته جاری خبر داد.

جواد غنچه در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بارندگی های هفته جاری و وقوع سیل و تگرک در استان سبب بروز خسارت به برخی محصولات کشاورزی شده است.

وی با اشاره به خسارت سیل و تگرگ در ۹ شهرستان، بیان کرد: در پی این بارندگی ها ۹ شهرستان استان از جمله شهرستان های فردوس، سرایان، طبس، قاین، بشرویه، زیرکوه، سربیشه، نهبندان و درمیان متحمل خسارت شده اند.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی خراسان جنوبی، بیشترین حجم خسارت را در شهرستان های سرایان و فردوس اعلام کرد و گفت: همچنین بیشترین حجم خسارات وارده از نظر ارزش ریالی مربوط به درختان پسته بوده است.

بیمه ۱۵۰ هزار هکتار اراضی باغی استان

غنچه ادامه داد: همچنین در این مدت سیل، تگرگ و سرماه به محصولاتی از جمله گندم، جو، زیره، انار، زردآلو، بادام و زرشک خسارت وارد کرده است.

وی، سیل، تگرگ و سرما را از جمله عوامل خسارت زا محصولات کشاورزی طی این مدت عنوان کرد و گفت: به دلیل وجود گل و لای و آب در مزارع کشاورزی امکان بازدید و برآورد دقیق حجم خسارات امکان پذیر نیست.

به گفته مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی خراسان جنوبی از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۱۵۰ هزار هکتار از اراضی باغی و همچنین ۱۲ هزار و ۷۳۵ هکتار از اراضی زارعی استان زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است.

کد خبر 4274640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha