۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۵:۵۸

برای نخستین بار با حضور کاروان های دانشگاهی؛

مراسم احیای شب نیمه شعبان در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار می شود

مراسم احیای شب نیمه شعبان در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار می شود

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: مراسم احیای شب نیمه شعبان برای نخستین بار با حضور کاروان های دانشجویی در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا فقیهی گفت: مراسم احیای شب نیمه شعبان به همت بعثه مقام معظم رهبری، ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و با همکاری عتبه حسینیه برای نخستین بار در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار می شود.

وی افزود: این مراسم به صورت ویژه با حضور دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور، شب نیمه شعبان و از ساعت ۱۱ شب تا ۲ بامداد در حرم مطهر حضرت سیدالشهدا(ع) برپا می شود و قرائت دعای کمیل، سخنرانی و مناجات خوانی بخش هایی از این برنامه هستند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان افزود: از آنجایی که یکی از اعمال موکد شب نیمه شعبان، شب زنده داری و زیارت امام حسین(ع) است، لذا در جلساتی که به صورت مشترک میان ستاد و بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد، تصمیم بر آن شد تا این مراسم پر فیض با حضور با شکوه جوانان دانشگاهی کشور برپا شود تا کاروان های دانشگاهی که این ایام در کربلای معلی هستند از فضیلت این شب گرانقدر در جوار سیدالشهدا(ع) بهره مند شوند.

فقیهی گفت: یکی دیگر از برنامه های فرهنگی که به مناسبت میلاد با سعادت حضرت مهدی(عج) در نظر گرفته ایم، برگزاری مسابقه «مهدویت» است که علاقمندان می توانند با مراجعه به سایت لبیک در این مسابقه شرکت کرده و از هدایای ارزشمند آن برخوردار شوند.

کد خبر 4284188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha