۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۰:۴۵

شهردار زنجان تأکید کرد:

جشنواره غذا گامی بلند برای رونق اقتصادی

جشنواره غذا گامی بلند برای رونق اقتصادی

شهردار زنجان تأکید کرد: برگزاری جشنواره‌هایی چون غذای اکو ـ جاده ابریشم می‌تواند گامی بلند در راستای رونق اقتصادی زنجان باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسیح الله معصومی شامگاه سه شنبه در آیین افتتاحیه چهارمین جشنواره بین‌المللی غذای اکو ـ جاده ابریشم که در سالن همایش‌های بین‌المللی مهرانه برگزار شد، بابیان اینکه امروز در دنیا نیاز جوامع به همزیستی فرهنگی برای همدلی بیشتر و انسجام و پایداری فرهنگی ضروری است، افزود: آنچه در مفهوم فرهنگ اهمیت دارد، باورهای ذهنی و ارزشی است که می‌توان در روابط اجتماعی انسان‌ها به‌صورت رفتار و کنش‌ها مشاهده کرد.

وی با اشاره به اینکه نواحی شهری به دلیل آنکه جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی بسیاری دارند و غالباً مقاصد گردشگری مهمی محسوب می‌شوند، دارای معماری خاص و منحصربه‌فرد است، ادامه داد: مهم‌ترین و دقیق‌ترین قسمت مطالعه فرهنگ برای ایجاد همزیستی فرهنگی، تعیین و تشخیص عناصر فرهنگی همان چارچوب‌های تشکیل‌دهنده فرهنگ است که مهم‌ترین این عناصر عبارت‌اند از هنجارها، سنت‌های عامه، آداب و شعائر، نمادها، ارزش‌ها و ساختارها است.

این مسئول با یادآوری اینکه طی سال‌های اخیر مفهوم توسعه پایدار مورد تفکیک و توجه قرارگرفته است، اظهار کرد: در تعریف توسعه پایدار گردشگری می‌توان گفت که این نوع توسعه، نوعی از گردشگری است که همه منابع را در برگرفته و درنهایت آنچه که به ما می‌دهد این است که نیاز گردشگران فعلی و جامعه میزبان را بدون به خطر انداختن نسل آینده تأمین می‌کند.

معصومی در ادامه از گردشگری شهری به‌عنوان یکی از الگوهای فضایی خاص یادکرد و افزود: برگزاری چنین جشنواره‌هایی در سطح ملی و بین‌المللی به‌عنوان یک محرک توسعه می‌تواند باعث برداشته شدن گام‌های مؤثری در رونق اقتصادی ازجمله در شهر زنجان شود و در این راستا می‌توانیم از پتانسیل‌های فرهنگی و گردشگری نیز استفاده کنیم.

کد خبر 4286340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha