۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۱:۱۰

در پیام تسلیت حوزه هنری فارس عنوان شد:

تحلیل های آیت الله ایمانی ازوضعیت فرهنگ وهنر قوت قلب اهالی هنربود

تحلیل های آیت الله ایمانی ازوضعیت فرهنگ وهنر قوت قلب اهالی هنربود

شیراز- حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس با صدور پیامی رحلت امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در فارس آیت الله شیخ اسدالله ایمانی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس، در این پیام علاوه بر ذکر فضایلی از زندگی ایشان بر اهتمام و توجه جدی ایشان به حوزه فرهنگ و هنر علی الخصوص هنر انقلاب اسلامی تاکید شده است.

متن این پیام بدین شرح است:

انالله و اناالیه راجعون

اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شیء

بار دیگر شیراز شهر علم و ادب و فارس دیار پارسایان پارسی به سوگ عالمی نشسته که طنین خطبه های دلنشینش آدینه ها را ملکوتی می کرد. پیری دلسوخته که از خاندان تقوا و دانش برخاسته بود و سال ها سنگر جهاد و مبارزه را با حضور خویش رونق می داد.

نگاهی به تاریخ سراسر افتخار زندگی فقیه مجاهد آیت الله شیخ اسدالله ایمانی نشان می دهد در دایره دانش، راه سعادت و صلاح را به بهترین شکل پیموده و در کنار دروس فقه و اصول از مباحث فلسفی آیت‌الله حاج شیخ یحیی انصاری و همچنین حضرت آیت‌الله العظمی جواد آملی بهره برده بود. به مباحث اخلاقی حضرت آیت‌الله شب‌زنده‌دار اهتمام ویژه‌ای داشته و از مباحث علمی، اجتماعی، سیاسی حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی و مرحوم آیت‌الله ربانی شیرازی استفاده وافری کرده بود.

این همه در وجود او جمع آمده و مهرش در دل دریادلان نشسته بود؛ از این رو هنگامی که در سنگر نماز جمعه می ایستاد مردی دیده می شد مسلح به علم و عمل و تقوا و دانش و پرهیز و چندانکه قامت عاشقی می بست قیامت عشق رخ می نمود و مصلای آدینه پله پله جاده می شد تا ملاقات حضرت دوست.

سال ها مبارزه در دوران ستم شاهی و محکومیت به ممنوع المنبری و دستگیری و تحمل زندان روحیه مجاهدت را در او تقویت کرد، از این رو پس از پیروزی نهضت شکوهمند انقلاب اسلامی علاوه بر تدریس در حوزه‌های علمیه قم و کازرون و بوشهر و دانشگاه‌های شیراز، سنگر مجاهدت را خالی نکرد.

حضور مکرر ایشان در جبهه های دفاع مقدس مردی را در باور اهالی فارس نقش زد که پیشگام و پیشتاز جهاد است از این رو چه در مسند امامت جمعه کازرون و چه بعدها بوشهر و شیراز که با حکم نمایندگی امام راحل ره و سپس مقام معظم رهبری همراه بود سخنش بر دل ها می نشست.

همراهی ایشان با نهادهای فرهنگی و اهتمام جدی شان به فرهنگ و هنر خصوصا در نشست های سالانه با هنرمندان انقلاب اسلامی در هفته هنر انقلاب اسلامی  و دیدار با شاعران و هنرمندان در شب میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام که به دعوت حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس صورت می گرفت  سبب شد اهالی فرهنگ و هنر ایشان را به چشم یک همراه و همدل ببینند.علاوه بر آن تحلیل های روشنگرانه آیت الله ایمانی از وضعیت فرهنگ و هنر قوت قلب هنرمندان و مدیران فرهنگی بود.

اینک اما بانگ الرحیل برآمده و آن پیر پرهیزگار رخت از دامن خاک بسته و تا گنبد افلاک پرکشیده است. از این رو به نمایندگی از هنرمندان انقلاب اسلامی و همکاران حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس این مصیبت را به پیشگاه مقام معظم رهبری، حوزه های علمیه جامعه روحانیت دوست داران و علاقه مندان و بیت شریف و ارجمند ایشان صمیمانه تسلیت عرض می نماییم.

رفت تا دامنش از گرد زمین پاک بماند

آسمانی تر از آن بود که بر خاک بماند

کد خبر 4291496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha