۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۹:۲۹

دکترای جامعه شناسی:

فرزندان در دانش استفاده از فضای مجازی از والدین خود جلوترند

فرزندان در دانش استفاده از فضای مجازی از والدین خود جلوترند

قزوین- دکترای جامعه شناسی گفت: فرزندان در دانش استفاده از فضای مجازی از والدین جلوترند و خانواده ها برای کنترل رفتار و تربیت آنها باید خود را در حوزه IT و فضای مجازی به دانش روز مجهز کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، صالح اصغری در دوره تربیت مربی سواد فضای مجازی که روز چهارشنبه در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد اظهارداشت: شاید در طول تاریخ بی سابقه باشد که فرزندان در استفاده از ابزاری از والدین خود جلوتر باشند و این نقیصه باید جبران شود.

وی اضافه کرد: باید والدین با تکنولوژی روز آشنا باشند تا بتوانند فرزندان را کنترل کنند در غیر این صورت آسیب ها جدی است.

اصغری بیان کرد: وقتی خانواده ها فکر می کنند همه چیزهای مورد نیاز تربیتی در مدرسه تامین می شود از فرزند خود غفلت می کنند در حالی که نظام آموزش و پرورش هم نتوانسته به تربیت دانش آموز به نحو مطلوب اهمیت دهد و آن را تامین کند.

وی یادآورشد: باید خانواده ها، شرکای رقیب خود را بشناسند و بدانند مدرسه، تلویزیون، اینترنت و تلفن همراه و لب تاپ امروز جزو خانواده آنها شده است.

اصغری گفت: در خانه هایمان کمتر حرف می زنیم و امروز دیگر اینترنت و تلفن همراه و تلویزیون با فرزندان سخن می گویند و آنها را تربیت می کنند و کلیک و رسانه عضو جدید خانواده هاست.

خانواده های تک فرزند حساس تر باشند

این جامعه شناس تصریح کرد: در عصر دیجیتال شاهد کم شدن تعداد فرزندان هستیم و با کوچک شدن خانواده های قبیله ای شاهد پدیده تک فرزندی هستیم که باید در این حوزه مراقبت بیشتری در تربیت فرزندان صورت گیرد.

وی گفت: امروز نوع بازی کودکان تک فرزند از خانواده به ابزارهای نوین تغییر یافته و روابط اجتماعی نیز کاهش یافته و بازی فرزندان با یکدیگر و والدین به بازی با رسانه تبدیل شده که نگران کننده است.

اصغری یادآورشد: باید در خانه های خود قانونی منظم و سخت گیرانه داشته باشیم تا فرزندان از آن تبعیت کنند و بچه ها مسئولیت پذیر شوند و در این میان توجه به قانونمندی دینی، جامعه و خانواده جدی گرفته شود.

در ادامه مرتضی جمشیدی معاون مرکز پژوهش بازی های دیجیتال در خصوص انواع بازی های رایانه ای مطالبی بیان کرد.

دوره تربیت مربی سواد فضای مجازی در سرفصل های: مبانی سواد فضای مجازی، خانواده و فضای مجازی، سواد بازی های رایانه ای، تکنیک های اقناع مخاطب، رژیم مصرف رسانه ای فردا نیز در تبلیغات اسلامی قزوین برگزار می شود.

کد خبر 4292469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha