۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۲۲

۳ بنای تاریخی ارامنه در آذربایجان غربی مرمت می شود

۳ بنای تاریخی ارامنه در آذربایجان غربی مرمت می شود

ارومیه – سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از آغاز مرمت سه بنای تاریخی ارامنه در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن سپهرفر در خصوص جزییات مرمت این طرح ها اظهارداشت: با اختصاص اعتبار لازم، عملیات مرمت سه مقبره تاریخی که در اطراف قره کلیسای چالدران قرار دارند شروع شد.

وی با بیان اینکه در برنامه ریزی های سالجای این اداره کل ، مرمت ابنیه تاریخی اطراف قره کلیسا در دستور کار قرار گرفته بود که بر همین اساس مرمت این سه بنا با تخصیص اعتبار لازم شروع شد افزود: یکی از این بناها، مقبره ساندوخت است که بر روی بلندترین نقطه ارتفاعات شمالی دیر تادئوس  ( قره کلیسا ) واقع شده است ومربوط به سال ۱۸۱۳ میلادی  می باشد.

وی با اشاره به اینکه برای مرمت این بنا، انجام مرمت های موضعی، استحکام بخشی و اجرای کف فرش، در نظر گرفته شده است ادامه داد: دیگر بنای که در دست مرمت است، عبادتگاه ساندخت است که در سمت جنوبی قره کلیسا و بر سر راه آن واقع شده است که قرار است اجرای پوشش محافظ، مرمت جداره و انجام کف سازی در آن اجرا شود.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: کلیسای زاکاره که در سمت شمالی قره کلیسا قرار دارد، از دیگر ابینه تاریخی این منطقه است که کار مرمت و استحکام بخشی آن شروع شده است.

سپهرفر اضافه کرد: مجموع اعتبارات اختصاص یافته برای مرمت این سه بنای تاریخی حدود ۱۰۰۰ میلیون ریال بوده که از محل اعتبارات استانی تامین شده است.

کد خبر 4295056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha