۵ خرداد ۱۳۹۷، ۹:۲۵

در نشر نون؛

منصور علیمرادی «شب جاهلان» را خواندنی کرد

منصور علیمرادی «شب جاهلان» را خواندنی کرد

رمانی تازه از منصور علیمرادی با عنوان « شب جاهلان» روانه بازار کتاب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، تازه‌ترین رمان منصور علیمرادی با عنوان « شب جاهلان» از سوی نشر نون روانه بازار کتاب شد.

«شب جاهلان» رمانی عاشقانه است که بر بستری تاریخی وقایع اجتماعی دوره‌ی خاصی را نیز روایت می‌کند. علیمرادی در این رمان سعی کرده است تا دو عنصر رمزوارگی در روایت و نیز بهره‌مندی از گویش اقلیمی را که از زمره ویژگی‌های نثر  ادبی وی هستند بار دیگر برای روایت داستانی به کار ببندد و از این رو در این رمان با متنی آکنده از واژه‌ها و دیالوگ‌های منطقه جنوب کرمان روبرو هستیم

در بخشی از این رمان می‌خوانیم:

صدای جوانانه‌ی موسا سِحر داشت، ساحرانه می‌خواند و ذهن مردانِ کشت و کار را به دوردست‌های جوانی می‌برد، به عاشقی‌ها و اشتیاق‌ها، کِشتی‌گرفتن‌های سر خرمن‌جای، کانال‌بندی‌های دسته‌جمعی، روزگاری که دختران جوان به خوشه‌چینی می‌آمدند و مردان عزب دل در گروی زنی داشتند. موسا جوانی را در  دل‌های مردان کار و کشت شعله‌ور می‌کرد، طراوت سال‌های پرباران را...حرارت جو درو، و بارانبارهای بهاری که شتررود را به طغیان وا می‌داشت.   گاه رام کردن اسبان سرکش خان که دختران جوان را از کپرها به تماشا می‌کشاند در میدانگاهی ده. میرزا می‌نواخت و موسا می‌خواند: بگو تا دلبر حورم بیایه / سفید  نازک  بورم بیایه / دمی که می‌برن تابوت ما را /  بگو تا بر لب گورم بیایه.

 پیرمردی از ته کنتوک نالید: شیر مادرت حلال موساجان!

منصور علیمرادی علاوه بر داستان‌نویسی و روزنامه ‌نگاری تجربیات زیادی نیز در حوزه فرهنگ مردم دارد که نمودی داستانی و عمیق از آن در آثار داستانی‌اش قابل مشاهده است. از او آثار پژوهشی نیز مانند افسانه‌های مردمان حوزه هلیل رود، فرهنگ بزرگ ضرب المثل ها، لیکوهای رودبار جنوب، اشعار و ترانه های شفاهی مردم جنوب از او منتشر شده است که تاکنون جوایز بسیاری را از جمله اولین دوره جایزه ادبی استاد باستانی پاریزی را از آن خود کرده است.

رمان شب جاهلان در 276 صفحه با قیمت 26 هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 4305693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha