۵ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۱۶

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان:

استفاده بهینه از اوقات فراغت موجب تقویت مهارت های کودکان می شود

استفاده بهینه از اوقات فراغت موجب تقویت مهارت های کودکان می شود

سنندج- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان استفاده بهینه از اوقات فراغت را موجب تقویت مهارت های کودکان خواند وگفت: کانون پرورش برنامه های مختلفی را در ایام تابستان اجرامی کند.

سهیلا شیخی در گفت وگو با خبرنگارمهربا اشاره به اینکه ثبت نام اوقات فراغت مراکز کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان از یکم خردادماه امسال آغاز شده و تا اوایل تیرماه ادامه دارد، گفت: کلاس های ویژه هنری هم از ابتدای خردادماه شروع شده و تا اواسط شهریورماه دایر هستند.

وی با اشاره به اینه مراکز کانون در طول سال آماده حضور کودکان و نوجوانان است، عنوان کرد: غنی سازی اوقات فراغت یکی از اصلی ترین محورهای فعالیت کانون پرورش فکری است.

وی اضافه کرد: اوقات فراغت تابستانی فرصت ارزشمندی است که  کودکان و نوجوانان می توانند بدون دغدغه فعالیت های درسی، به دنبال پرورش استعداد های فرهنگی، هنری و ادبی خود باشند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان شناسایی، رشد و شکوفایی استعدادهای کودکان در ایام فراغت را از اهداف این نهاد ذکر کرد و اظهارداشت: یکی از راهکارهای جدی تقویت مهارت های کودکان و نوجوانان استفاده بهینه و صحیح از اوقات فراغت است.

شیخی با اشاره به اینکه فعالیت های کانون پرورش فکری در فصل تابستان بیشتر و پررنگ تر می شود، بیان کرد: کانون در این ایام برنامه های مختلفی از جمله فعالیت های کتاب محور در کتابخانه های تخصصی کودک و نوجوان و فعالیت های نمایش عروسکی، قصه گویی، شعر خوانی، فعالیت های ادبی، انیمیشن، سفالگری، کاردستی، معرفی شخصیت، بحث آزاد، رباتیک، نجوم و کلاس های ویژه ی سفالگری، نقاشی و موسیقی را اجرا می کند.

وی ادامه داد: برای کشف و پرورش استعدادهای هنری کودکان و نوجوانان و استمرار این روند می طلبد زمینه ایجاد کلاس های تخصصی مهیا شود.

وی افزود: انتظار می رود والدین در بخش آموزش هنری، کانون را به عنوان مکانی پویا و تخصصی و کلاس های ویژه و اواقات فراغت را با نگاهی مثبت  ببینند و کودکان و نوجوانان خود را در این کلاس ها شرکت دهند.

وی تقویت مهارت ها و خلاقیت های فرهنگی، ادبی و هنری کودکان و نوجوانان را ضروری  خواند و عنوان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با ۲۰ مرکز ثابت و ۴ کتابخانه سیار روستایی در تمامی شهرستان های استان آماده ارائه خدمات فرهنگی، هنری و ادبی در طول سال به کودکان و نوجوانان استان است.

کد خبر 4306162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha