۱۶ خرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۰۷

پیروزی دموکرات ها در کالیفرنیا در انتخابات مقدماتی

پیروزی دموکرات ها در کالیفرنیا در انتخابات مقدماتی

گوین نیوسام سیاست مدار دموکرات آمریکایی موفق شد در انتخابات مقدماتی پر جمعیت ترین ایالات آمریکا، برای انتخاب فرماندار این ایالت، جایگاه نخست را به دست آورد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تایمز، «گوین نیوسام» سیاستمدار دموکرات آمریکایی موفق شد در انتخابات مقدماتی برای انتخاب فرماندار ایالت کالیفرنیا پیروز شود با این حال «جان کاکس» نامزد جمهوری خواه نیز در این رقابت جایگاه دوم را به دست آورده است که این مسأله حضور نماینده جمهوری خواهان در انتخابات ماه نوامبر را تضمین می کند.

رقابت اصلی میان کاکس و نیوسام در ماه نوامبر برای به دست آوردن کرسی فرماندار بازنشسته این ایالت «جیری براون» است با وجود اینکه کاکس از حمایت گسترده دونالد ترامپ برخوردار است اما برای پیروزی در ایالت کالیفرنیا با مشکلات متعددی مواجه خواهد شد زیرا این ایالت یکی از ایالت های لیبرال آمریکا به شمار می رود.

نیوسام که پیش از این شهردار سان فرانسیسکو بوده است سه سال پیش اعلام کرده بود برای دست یابی به کرسی فرماندار کالیفرنیا وارد کارزار خواهد شد وی پس از اعلام پیروزی اش در انتخابات میان دوره ای تأکید کرد که در ماه نوامبر پیش رو رأی دهندگان می توانند بین فرمانداری که می خواهد با ترامپ مقابله کند و فرمانداری که سرباز ترامپ در جنگ او علیه ایالت کالیفرنیا است، یکی را انتخاب کنند.

در انتخابات مقدماتی کالیفرنیا بدون در نظر گرفتن گرایش حزبی، دو کاندیدایی که بالاترین رأی را به دست آورده باشند راهی انتخاباتی که در ماه نوامبر برگزار می شود، خواهند شد. این انتخابات برای جمهوری خواهان از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا ایالت کالیفرنیا پرجمعیت ترین ایالت آمریکا و سومین ایالت بزرگ این کشور پس از آلاسکا و تگزاس به شمار می رود.

در نیومکزیکو نیز «دیپ هالاند» در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات برای ورود به کنگره انتخاب شده است و در صورت موفقیت در انتخابات اصلی می تواند اولین زن بومی آمریکایی باشد که وارد کنگره آمریکا می شود.

کد خبر 4314379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha